مایکروسافت تیمز به لینوکس آمد؛ اولین نرم افزار آفیس در لینوکس

مایکروسافت تیمز

مایکروسافت نرم افزار مایکروسافت تیمز را به عنوان اولین برنامه آفیس، برای لینوکس عرضه کرد.

نرم افزار مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباط است که سیستم عامل‌های مختلف ویندوز، مک، اندروید و iOS در دسترس کاربران است. خوشبختانه چند روزی است که پای این نرم افزار به لینوکس هم باز شده است و جالب اینجاست که مایکروسافت تیمز اولین نرم افزار آفیسی است که برای لینوکس ارائه شده است.

در حال حاضر توسعه دهندگان این نرم افزار نسخه پیش نمایش آن را در دو فرمت .deb و .rpm در دسترس عموم قرار داده‌اند. مدیر بازاریابی محصول مایکروسافت در خصوص مایکروسافت تیمز چنین توضیح داده است:

نسخه کلاینت مایکروسافت تیمز اولین اپلیکیشن از آفیس است که به لینوکس دسکتاپی آمده است و از همه قابلیت‌های اصلی مورد نیاز تیم‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

-

اگرچه در حال حاضر نسخه آزمایشی این برنامه عرضه شده است اما به نظر می‌رسد که این نسخه آزمایشی کاملا با نسخه نهایی مایکروسافت تیمز یکسان باشد. به طور کلی مایکروسافت در نظر دارد تا با آوردن تیمز به لینوکس، آن را به هابی برای کارگروهی تبدیل کند. ضمنا مایکروسافت تصمیم دارد تا قابلیت‌های مایکروسافت تیمز را ارتقا دهد، درست همانطور که با سایر رقبا بر سر بهتر بودن جدال دارد.

به نظر می‌رسد که این همکاری و آمدن مایکروسافت تیمز به لینوکس، برای هر دو شرکت خوشایند است زیرا مدیر اجرایی لینوکس هم از آمدن این نرم افزار به لینوکس اظهار خوشنودی کرده و گفته است که از این موضوع هیجان زده است.

کمی درباره مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران است. نسخه رایگان اما نسبت به نسخه پولی امکانات به مراتب کمتری دارد. به عنوان بخشی از تفاوت‌ها می‌توانیم به میزان حجم ذخیره سازی آن‌ها اشاره کنیم. نسخه رایگان این نرم افزار برای هر کاربر، حافظه 2 گیگابایتی در نظر گرفته است و 100 گیگابایت هم حافظه مشترک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از طرفی در نسخه رایگان این نرم افزار امکان ضبط جلسات و برنامه ریزی هم امکان پذیر نیست.

حالا سوال اساسی این است که آیا مایکروسافت برای سایر بخش‌های نرم افزار آفیس هم چنین سیاستی را پیش خواهد گرفت؟ برای مثال آیا شاهد اکسل، ورد، پاورپوینت و... روی لینوکس خواهیم بود یا خیر؟

اخبار مرتبط:

بهترین ابزارهای تست وب سرور در محیط لینوکس

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر