نمایش گوشی خم‌شونده موتورولا در MWC 2024؛ موبایلی که می‌تواند دور مچ دست بسته شود

roll phone.jpg

برای اولین بار، در رویداد «Lenovo Tech World 23»، موتورولا از کانسپتی از یک موبایل قابل خم شدن به دور مچ دست رونمایی کرد. اکنون این کانسپت به واقعیت نزدیک‌تر شده و می‌توان آن را در کنگره جهانی موبایل مشاهده کرد.

بر اساس گزارش Android Authority، موتورولا در کنگره جهانی موبایل، "نمایشگر تطبیقی" گوشی جدید خود را به نمایش گذاشته است؛ این کانسپت هنوز برای نمایش اولیه است و باید انتظار نرود که به زودی در بازار عرضه شود. به‌عبارت دیگر، هدف از ساخت این کانسپت این است که کاربران بتوانند مشاهده کنند که چگونه می‌توانند گوشی خود را به دور مچ دست خم کنند.

اطلاعات دقیقی از این گوشی در دست نیست و موتورولا صرفاً قصد دارد قابلیت خم شدن این گوشی را به کاربران نشان دهد. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶.۹ اینچی و از پنل POLED مبتنی بر پلاستیک ساخته شده است. از جلو، ظاهر این گوشی با گوشی‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد و تنها کمی کشیده به نظر می‌رسد. اما تفاوت اصلی این گوشی در پنل پشتی آن است.

Concept-2.jpg.webp

پنل پشتی گوشی از چندین بخش با نوعی ماده نرم بافته شده شکل گرفته است، که البته منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا اگر همانند گوشی‌های معمولی از پلاستیک یا فلز استفاده می‌شد، نمی‌توانست آن را خم کرد. از آنجایی که این گوشی چندین لایه دارد، می‌توانید آن را به اشکال مختلفی خم کنید. برای مثال، می‌توانید آن را به‌نحوی خم کنید تا روی میز قرار گیرد و در آن ویدیو تماشا کنید، البته در این‌صورت ویدیو اندازه کوچکی خواهد داشت.

همچنین می‌توانید این گوشی را دور مچ دست خود بپیچید و آن را به یک ساعت هوشمند بزرگ تبدیل کنید. البته برای اینکه گوشی به‌طور کامل دور مچ شما ثابت بماند، باید درابتدا یک دستبند مغناطیسی جداگانه ببندید تا گوشی به آن متصل شود. باتوجه به گزارش‌ها، موتورولا هنوز برای حالت خم شده رابط کاربری مخصوصی نساخته است.

Concept.jpg.webp

هنوز دقیقاً مشخص نیست که خم کردن گوشی به دور مچ دست چه کاربردی می‌تواند داشته باشد، زیرا این گوشی برای تبدیل شدن به یک ساعت هوشمند، بیش‌ازحد بزرگ است. همچنین لایه نرم پنل پشتی، عرق و آب را جذب می‌کند و موتورولا نگفته است که چه راهکاری برای دفع این رطوبت انجام خواهد داد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر