هکرها با سو استفاده از نام کرونا به گسترش بدافزارها دست زده‌اند

ddddddd.jpg

هکرها با سو استفاد ه از نام ویروس کرونا و ترسی که بین مردم سراسر دنیا ایجاد شده است، دست به انتشار باج‌افزارهایی زده‌اند که اطلاعات حساس کاربران را سرقت می‌کنند.

به گفته کارشناسان، هکرها اقدام به ارسال پیامی به مردم عادی در ژاپن کرده اند. هکرها در این پیام‌ها ادعا می‌کنند که ویروس کرونا وارد این کشور شده است و از خواننده پیام می‌خواهند که برای یادگیری اطلاعات جدید، یک فایل ضمیمه که از نوع فایلWord است را باز کند.

اما اینجاست که فرد عادی ، با باز کردن این فایل، به صورت ناخواسته مجموعه ای از دستورات را به صورت پنهانی روی سیستمش اجرا می‌کند و بدافزار Emotet در رایانه قربانی بارگیری می‌شود. پس از نصب، این بدافزار به هکرها امکان می‌دهد اطلاعات حساس کاربر را دزدیه یا با اجرای یک باج‌افزار روی سیستم، دست به باج گیری از فرد قربانی بزنند.

کارشناسان در گزارش خود با بیان اینکه، این روش حمله احتمالاً در آینده زیاد استفاده خواهد شد ، گفتند:

این حمله با استفاده از باج افزار Emotet به دلیل تأثیر گسترده ویروس کرونا و ترس از ابتلا به این ویروس، می تواند به میزان قابل توجهی موفق باشد. در آینده هم احتمالا در سایر کشورها از همین روش و نصب همین بدافزار استفاده خواهد شد.

-

به گزارش Bleeping Computer، هکرهایی که از Emotet استفاده میپکنند ، قبلاً برای گسترش این بدافزار دست یه چنین کارهایی از جمله دعوت به تظاهرات‌ها یا مهمانی های هالووین و کریسمس از رویدادها و تعطیلات زده اند. هکرها این کار را دوباره با شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند. ( تا به حال این ویروس منجر به کشته شدن بیش از 305 نفر شده است و بیش از 14.300 نفر را در سراسر جهان گرفتار کرده است.)

علاوه بر بدافزار Emotet، آزمایشگاه کسپرسکی همچنین از کشف انواع فایل‌های مخرب پنهان شده به عنوان اسنادی که حاوی اطلاعات مربوط به ویروس کرونا است، خبر می‌دهد. این بدافزارها به صورت اسناد Word ، PDF و فایل‌های MP4 هستند که حاوی دستورالعمل هایی هستند که باعث به سرقت رفتن اطلاعات می‌شوند.

در حالی که مقامات بهداشتی در سرتاسر جهان لحظه به لحظه تلاش می کنند تا شیوع ویروس کرونا را مهار کنند و آن را از بین ببرند، مردم نباید به شایعات دقت کنند و خود را گرفتار بدافزارها کنند. گوگل ابزار SOS Alerts را ساخته تا اطلاعات صحیح و مربوط به این ویروس را به آسانی در دسترس مردم قرار دهد ، این در حالی است که این اطلاعات توسط مرکز علم و مهندسی سیستم جانس هاپکینز راه اندازی شده است ، داده های چندین نهاد رسمی در این مرجع قرار می‌گیرد.

منبع خبر: digitaltrends

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر