ویروس کرونا برای اپل دردسر ساز شد؛ تولید آیفون 9 با تاخیر مواجه است

آیفون 9.jpg

برنامه ریزی اپل این بود که تا ماه مارس، گوشی آیفون 9 را معرفی و راهی بازار کند اما حالا به دلیل مشکلاتی که ویروس کورنا ایجاد کرده، این برنامه ریزی به هم خواهد ریخت.

مدت‌هاست که شایعات زیادی درباره آیفون 9، آیفون ارزان قیمت 2020 اپل به گوش می‌رسد تا جایی که گفته می‌شد که تولید این گوشی از ماه آینده میلادی آغاز شده و در نهایت آیفون 9 از ماه مارس در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

حالا اما به نظر می‌رسد که ویروس کورنا، به مانعی بر سر راه اپل تبدیل شده و باعث می‌شود که آیفون 9 با تاخیر معرفی و راهی بازار شود.

در واقع در هفته‌های اخیر، تعداد زیادی از مردم چین دچار بیماری مرگباری شده‌اند که به واسطه ویروس کورنا است. این ویروس تا به حال 4000 نفر از مردم این کشور را بیمار کرده است و منجر به مرگ 100 نفر در این کشور شده است.

مسئله اینجاست که شهر ووهان در مرکز چین، شهری است که مبدا انتشار بیماری کورنا بوده است و این شهر تنها 500 کیلومتر با بزرگ‌ترین کارخانه اپل در چین فاصله دارد. بنابراین اصلا عجیب نیست که کارکنان این شرکت به بیماری کورنا دچار شوند.

این مرکز، تنها مرکز اپل نیست که احتمال بیمار شدن کارکنانش را داریم، بلکه سایت‌های پگاترون و iPhone City Plant که به فاکس کان تعلق دارد نیز با همین خطر مواجه است.

حالا و در شرایطی که اپل خودش را برای مقابله با همه مشکلاتی که باعث تاخیر خواهند شد، آماده کرده است اما این مشکل چیزی نیست که اپل بتواند به سادگی جلو آن را بگیرد. و بدون شک کمبود نیروی کار در سایت‌های اپل، منجر به کاهش تولید محصولات اپل خواهد شد.

از طرفی در بازار کنونی تقاضا برای آیفون 11 و 11 پرو بیشتر از قبل است و اپل در تلاش است تا تولید این گوشی‌ها را افزایش دهد. مشکل اصلی اما آیفون 9 اپل است که برنامه ریزی شده تا در ماه مارس رونمایی شود اما با شرایط کنونی احتمالا اپل نتواند طبق زمان بندی قبلی خود این گوشی را راهی بازار کند.

اخبار مرتبط:

تولید آیفون 9 از بهمن ماه آغاز می‌شود

اپل مدل‌های ریفربیش‌ شده‌ آیفون XS و XS Max را می‌فروشد

ویدیو پیشنهادی: آیفون 11؛ ارزان قیمت ترین آیفون 2019 زیر شکنجه طاقت فرسا

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: None


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر