کجا پادکست را منتشر کنیم و از کجا پادکست گوش کنیم؟

پادکست1

پادکست این روزها به یکی از محتواهای محبوب تبدیل شده است اما اگر تولید کننده پادکست هستیم، پادکست را کجا منتشر کنیم و اگر علاقه‌مند به شنیدم پادکست، این محتوا را از کجا گوش کنیم.

پادکست، یک نوع رادیو است اما رادیو اینترنتی. این نوع محتوا در ایران قدمت بسیار کوتاهی دارد و به تازگی شاهد استفاده از این نوع محتوا در کشورمان هستیم اما به نظر می‌رسد که پادکست در بین کاربران سراسر دنیا و البته در ایران جای خودش را بدست آورده است.

در مورد پادکست دو سوال اساسی مطرح می‌شود که جواب هر دو سوال یکی است؛ کجا پادکست را منتشر کنیم و از کجا پادکست گوش کنیم. در این مطلب تصمیم داریم تعدادی از وب سایت‌ها و سرویس‌های معروف انتشار پادکست را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

کجا پادکست را منتشر کنیم و از کجا پادکست گوش کنیم؟ بهترین پادگیرها

انکر

یکی از بهترین و البته جدیدترین سرویس‌های میزبان پادکست، سرویس انکر (Anchor) است. این سرویس به قدری محبوبیت پیدا کرده است که بنا به ادعای یکی از بنیان گذارانش، در سال 2018 نیمی از پادکست‌های جدید روی این سرویس آپلود شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرویس میزبانی پادکست انکر، رایگان بودن آن است. درواقع تقریبا همه سرویس‌های خارجی برای پادکست یا خدمات رایگان ندارند و یا برای خدمات رایگانشان محدودیت دارند.

کست باکس

یکی دیگر از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی پادکست در سراسر دنیا، وب سایت CastBox است که البته در بین کاربران ایرانی هم محبوبت دارد. نکته مثبت این سرویس میزبانی پادکست، اپلیکیشن آن است. در واقع علاوه بر وب سایت، این سرویس اپلیکیشن خاص خود را هم دارد که اتفاقا کاربران زیادی را هم به خود جذب کرده است.

استفاده از این سرویس میزبانی پادکست ساده است، تنها کافی است وارد وب سایت کست باکس شده و یک اکانت بسازید. حالا کافی است یک کانال ساخته و قسمت‌های مختلف پادکست خود را در آن منتشر کنید.

برای دانلود اپلیکیشن کست باکس می‌توانید به کافه بازار و یا گوگل پلی مراجعه کنید.

شنوتو

اگر بخواهیم یک سرویس ایرانی در حوزه انتشار پادکست معرفی کنیم، می‌توانیم به شنوتو اشاره کنیم. شنوتو این امکان را به شما می‌دهد که مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها را می‌توان به صورت رایگان و یا با هزینه بسیار کمی گوش کرد.

از طرفی اگر تولید کننده پادکست باشید و به این نوع محتوا به چشم کسب درآمد مستقیم نگاه می‌کنید، می‌توانید پادکست‌های خود را در شنوتو قرار داده و آن‌ها را قیمت گذاری کرده و بفروشید و البته مقداری از این درآمد به شنوتو تعلق می‌گیرد.

سایر سرویس‌های پادگیر

از جمله سایر سرویس‌های پادگیر یا منتشر کننده پادکست می‌توانیم به گوگل پادکست، اپل پادکست، پادبین، لوبری و لیبسین، سوندکلاد (که البته قدمت زیادی در این حوزه ندارد)، Buzzsprout، فایرساید، ناملیک و... را نام ببریم.

اخبار مرتبط:

پادکست چیست؛ رادیو اینترنتی با قدمتی کوتاه در ایران

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر