کدام کشورها پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند؟ جایگاه ایران کجاست؟

کدام کشورها پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند؟ جایگاه ایران کجاست؟

کدام کشورها پرسرعت‌ترین اینترنت را دارند؟ جایگاه کشور ما، ایران در این رده بندی کجاست؟

اینترنت در عصر حاضر یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی، انجام فعالیت‌های روزانه، انجام امور اداری، سرگرمی و... است. از این رو سرعت دسترسی به اینترنت اهمیت بسیاری یافته است و سال‌هاست که با سرعت پایین اینترنت (مانند dial up) خداحافظی کرده‌ایم.

به تازگی گزارشی توسط موسسه Akamai منتشر شده است که متوسط سرعت اتصال به اینترنت در جهان را بررسی کرده است. در این گزارش مشخص شده است که میانگین سرعت اینترنت در سراسر جهان در سه ماهه اول سال 2017 تقریبا 7.2 مگابیت بر ثانیه است. این در حالی است که در سال 2016 و دقیقا در همین بازه زمانی میانگین سرعت اینترنت حدود 6.12 بوده است. به این ترتیب در مدت یک سال با رشد 15 درصدی در سرعت اینترنت رو به رو بوده‌ایم.

بر اساس این گزارش 5 کشور که دارای پر سرعت ترین اینترنت در جهان هستند در اروپا واقع شده‌اند، 4 کشور در آسیا-اقیانوسیه هستند و یک مورد هم در آمریکا واقع شده است.

کره جنوبی با متوسط سرعت اینترنت 28.6 مگابیت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین اینترنت را در جهان دارد و حدود 40 درصد از مردم این کشور به اینترنت با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. جالب است بدانید که تنها 12 درصد از مردم کل جهان به اینترنتی با چنین سرعت بالایی دسترسی دارند.

رتبه دوم پرسرعت‌ترین کشور دنیا از نظر اینترنت به نروژ با میانگین سرعت 23.5 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. سرعت اینترنت در این کشور نسبت به سال 2016 رشد 10 درصدی را تجربه کرده است.

سوئد اما با رشد 9.2 درصدی در سرعت اینترنت و با متوسط سرعت 22.5 مگابیت بر ثانیه در جایگاه سومین کشور پرسرعت از نظر اینترنت را به خود اختصاص داده است.

رتبه چهارم تا دهم کشورهای دارای پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان به ترتیب به کشورهای سوئیس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارک و آمریکا تعلق دارد.

 

رتبه کشور ایران در سرعت اینترنت

کشور ما، ایران، با متوسط سرعت اینترنت 4.7 مگابیت بر ثانیه در کل جهان رتبه 107 را به خود اختصاص داده است. ایران اما در میان کشورهای منطقه غرب آسیا و آفریقا، رتبه دهم را داراست.

رتبه اول پرسرعت‌ترین کشور از نظر اینترنت در منطقه به کشور قطر با میانگین سرعت 13.7 مگابیت بر ثانیه تعلق دارد. جایگاه‌های بعدی به ترتیب به کشورهای اسرائیل، کنیا، امارات، کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، عربستان و مراکش متعلق است.

خبر خوب اینکه متوسط سرعت اینترنت در ایران رشد 33 درصدی را نسبت به سال 2016 تجربه کرده است.

سرعت اینترنت در تلفن همراه در ایران اما متفاوت است و تقریبا به 7.5 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در این بخش باز هم در بین کشورهای منطقه، کنیا با سرعت 13.7 مگابیتی رتبه اول را دارد و در جایگاه‌های بعدی کشورهای قطر، مصر، ترکیه، کویت، امارات، رژیم صهیونیستی، ایران، آفریقای جنوبی، عربستان و مراکش قرار دارند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

صداقتی

چهارشنبه, 07 شهریور 1397

با سلام، عکس شما را هم به‌صورت (avatar) در بالای صفحه نشون میده!
ضمناً سرعت اینترنت در ایران که در مطالب بالا ذکر شده، واقعی نیست و ما در عمل این سرعت را به مراتب پایین‌تر احساس می‌کنیم. این سرعت در ادارات و مراکز دولتی و حتی دانشگاه‌ها، پایین‌تر نیز می‌باشد و به زور بین 500 الی 1 مگابیت بر ثانیه و یا کمی بالاتر می‌رسه!!! فقط می‌خوان به ظاهر مردم را فریب بِدن که مثلاً برای کشور ما آبروریزی نباشه؛ چون کشورهای آفریقایی هم الآن از ما خیلی پیشی گرفتن!

پاسخ

علی

یک‌شنبه, 18 شهریور 1397

اقای صداقتی با شما موافقم

پاسخ

علی

یک‌شنبه, 18 شهریور 1397

اقای صداقتی با شما موافقم

پاسخ

مهدی

دوشنبه, 19 شهریور 1397

چرا مطالبی که درست نیست رو میذارین من اینترنت خونه یک مگابیت خریدم در اصل الان سرعتش 130 کیلو بیت هست

پاسخ

caviyacobaya

پنج‌شنبه, 14 آذر 1398

ریا نشه ولی من در تهران و با اینترنت ثابت ایرانسل شبها با سرعت 80 مگابیت و روزها با 40 مگابیت دانلود میکنم
البته این یکی دو روز سرعت کم شده و به 20 هم رسیده بعضی از مواقع

پاسخ

ثبت نظر