کلاه‌برداری 2 میلیاردی با پیامک ارزش افزوده تنها در 5 ماه گذشته

کلاه‌برداری 2 میلیاردی با پیامک ارزش افزوده تنها در 5 ماه گذشته

کلاه‌برداری 2 میلیاردی با پیامک ارزش افزوده تنها در 5 ماه گذشته رخ داده است که تا 10 روز آینده این مبلغ بازگردانده می‌شود.

حتما شما هم بارها از افراد مختلف شنیده‌اید که "شارژ خریده‌ام اما بدون اینکه از آن استفاده کنم کل شارژم تمام شد". این مسئله حکایت همان پرونده کلاه‌برداری پیامک‌های ارزش افروده است که وزیر ارتباطات چندی پیش از آن‌ها صحبت کرد و قول پیگیری این موضوع را داد.

حالا ساعتی پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی از تخلفات این شرکت‌ها خبر داد. به گفته او شرکت‌های ارزش افزوده در طول 5 ماه گذشته بیش از 22 میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده‌اند.

تصور کلاه‌برداری با این میزان، آن هم با پیامک ارزش افزوده شاید در نگاه اول غیر ممکن به نظر برسد اما گویا این شرکت‌ها با ترفندهایی، افراد زیادی را به صورت ناخواسته عضو این سرویس‌ها کرده‌اند. حتی در بسیاری از موارد، اعضای این سرویس‌ها نمی‌دانند که عضو این سرویس‌ها شده‌اند.

وزیر ارتباطات چندی پیش و در برنامه حالا خورشید به موضوع پیامک‌های ارزش افزوده اشاره کرد و آن را دزدی آشکار و تعدی به زندگی مردم اعلام کرد و نهایتا قول پیگیری آن را داد. حالا وی در توییتی نتیجه بررسی این موضوع را چنین اعلام کرده است:

بررسی پرونده یک کلاه‌برداری پیامکی #ارزش_افزوده به پایان رسید. برخی شرکت‌های ارزش افزوده در 5 ماه اخیر 22 میلیارد تومان از مردم کلاه‌برداری کرده‌اند. خواسته‌ام تا وجوه اخاذی شده را ظرف 10 روز به مشترکین باز گردانند و پرونده برای سیر قضایی به دادستان ارسال گردد. #حق_الناس

 گزارش کلاه‌برداری پیامک ارزش افزوده

 گزارش کلاه‌برداری پیامک ارزش افزوده

 

برای اینکه متوجه شوید آیا شما هم عضو سرویس پیامک ارزش افزوده هستید یا خیر می‌توانید کد دستوری #800* را شماره گیری کنید. از همین روش می‌توانید عضویت خود را در سرویس‌های ناخواسته هم لغو کنید.

پیشنهاد فیسیت: به مشکل سرویس ارزش افزوده ناخواسته موبایل رسیدگی می‌شود

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر