گمرک ایران : رجیستری گوشی اتباع تا یک ماه ممنوع است

رجیستری گوشی مسافری اتباع.jpg

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، ضمن توضیح شرایط پیش آمده در جریان ورود گوشی‌های مسافری و رجیستری غیرحضوری که از ابتدای دی ماه اجرایی شد، اعلام کرد که رصد ورود گوشی‌های مسافری ایرانی، اتباع و همچنین از طریق پست بعضاً با تشخیص گمرک ایران در رابطه با جریان تجاری آن همراه بوده است که موضوع در دست بررسی قرار داشته و طی هفته جاری در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل چند سالی است که در ایران اجرایی شده است با این حال هنوز هم افرادی هستند که با ترفندهایی سعی می‌کنند این طرح را دور بزنند. یکی از این ترفندها، استفاده از شرایط مختلفی است که برای رجیستری گوشی‌های مسافری از ابتدای اجرای این طرح تا کنون پیش آمده است.

درواقع به واسطه‌ی شیوع ویروس کرونا و عدم امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گمرک، از ابتدای دی ماه رجیستری گوشی مسافری به صورت غیرحضوری شد. همین موضوع به روشی برای دور زدن این طرح تبدیل شد اما چند روز پیش بود که معاون فنی گمرک اعلام کرد که به واسطه‌ی همین دور زدن‌ها، رجیستری 3400 گوشی بعد از ثبت در سامانه، لغو شده است و مبلغ پرداختی هم باز گردانده نخواهد شد.

گوشی اتباع تا یک ماه رجیستر نمی شود

حالا امروز گمرک ایران اعلام کرده است که گوشی اتباع خارجی تا یک ماه رجیستر نخواهند شد. درواقع تصویب شده است که اطلاعات گوشی‌های مسافری اتباع خارجی، در هنگام ورود آن‌ها به کشور، ثبت شود اما رجیستری آن پس از یک ماه و به صورت حضوری انجام شود.

این تصمیم در حالی است که در خرداد ماه امسال مصوب شده بود که اتباع خارجی که قصد دارند بیش از یک ماه در کشور بمانند، همان لحظه‌ی ورود به کشور و توسط گیت ورود به کشور گمرک، گوشی خود را رجیستر کنند.

اخبار مرتبط:

معاون فنی گمرک: فرش قرمزی برای قاچاقچیان موبایل پهن نشده است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر