سونی اکسپریا 10 مارک 3 اولین گوشی میانرده‌ی 5G سونی خواهد بود

Sony-Xperia-10-II.jpg

با توجه به شایعات به نظر می‌رسد که سونی حالا در حال توسعه‌ی اولین گوشی‌ِ 5G میانرده‌ی خود است که اکسپریا 10 مارک 3 نام خواهد داشت.

امروزه اغلب کمپانی‌های تولیدکننده گوشی به دنبال این هستند که گوشی‌های 5G خود را راهی بازار کنند. حالا اما سونی، در حالی که دو گوشی پرچمدار 5G را راهی بازار کرده است، تصمیم دارد تا اولین گوشی میانرده‌ی خود را با پردازنده‌ی اسنپدراگون 690 معرفی کند. به عبارتی گفته می‌شود که سونی ساخت گوشی Xperia 10 II Plus که قرار بود به پردازنده‌ی اسنپدراگون 720 مجهز شود را به این دلیل تعطیل کرده است که بتواند روی ساخت یک گوشی 5G تمرکز کند.

با توجه به شواهدی که در حال حاضر در دست است، سونی حالا در حال ساخت یک گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون 690 و یک گوشی دیگر با پردازنده‌ی 875 است که مشخص است گوشی قدرتمند، پرچمدار آینده‌ی این کمپانی است. البته این کمپانی پرچمدار دیگری هم خواهد داشت که نسل جدید اکسپریا 5 به حساب می‌آید اما در نیمه‌ی دوم سال 2021 شاهد معرفی این گوشی خواهیم بود.

به هر ترتیب پردازنده‌ی به کار رفته در سونی اکسپریا 10 مارک 3، اسنپدراگون 690 خواهد بود که کمی ضعیف‌‎ اسنپدراگون 750G است. این پردازنده‌ی 8 نانومتری سامسونگ، دارای دو هسته‌ی پرقدرت Cortex-A77 و شش هسته‌ی کم مصرف Cortex-A55 است که با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619L همراه شده است و قابلیت پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی در رزولوشن 1080P+ را دارد. مودم به کار رفته در این پردازنده، مودم X51 است که از سرعت دانلود 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مدل کنونی سونی اکسپریا 10 در ماه فوریه و همراه با اکسپریا 1 مارک 2، و گوشی اقتصادی L4 رونمایی شد. حالا Nodar Sikharulidze، افشاگری که اطلاعاتی در خصوص اکسپریا 10 مارک 3 به اشتراک گذاشته است، همچنین مدعی شده است که سونی در حال ساخت یک گوشی با پردازنده‌‎ی هلیو P35 است که احتمالاً L5 نام خواهد داشت.

همچنین وی توضیح داده است که اکسپریا 1 مارک 3، احتمالاً از بیشتر از 4 دوربین بهره ببرد. به عبارتی به نظر می‌رسد که این کمپانی از رویکرد محافظ کارانه خود و تعبیه‌ی 3 دوربین در گوشی‌هایش، در حال فاصله گرفتن است..

به هر ترتیب اگر نقشه‌ی راه سونی برای معرفی گوشی‌های خود مانند سال پیش باشد، سونی اکسپریا 1 مارک 3، اکسپریا 10 مارک 3 و L5، هر سه به همراه هم و در اواخر فوریه معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط:

لیست قیمت گوشی هوشمند ، هفته آخر آبان ماه 99

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر