منتظر کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند 4G باشید

4g Smartphone.jpg

بنا به گفته پن جیوتانگ، در ماه‌‌های آینده احتمالا شاهد کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند 4G خواهیم بود.

خرید گوشی هوشمند، همواره یکی از دغدغه‌های بسیاری از کاربران در سراسر دنیا بوده است زیرا انتخاب یک گوشی مناسب، با کارایی خوب، تکنولوژی روز، دوربین قدرتمند و البته قیمت مناسب، اهمیت ویژه‌ای دارد، مخصوصا در شرایطی که قیمت گوشی‌ها به شدت بالاست و امکان تعویض آن‌ها به صورت سالانه کم است. حالا اما شیوع کرونا ویروس در سراسر دنیا، معادلات زیادی را به هم زده است و در این مدت شاهد کاهشِ بی‌سابقه‌ی خرید گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا بوده‌ایم. همین مسئله می‌تواند قیمت گوشی را کاهش دهد.

درواقع بنا به گفته‌های پن چیوتانگ، یکی از شرکای بخش سرمایه گذاری شیائومی، در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت گوشی‌های 4G خواهیم بود. درواقع ماجرا اینجاست که به دنبال شیوع کرونا ویروس و کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، کمپانی‌های مختلف برای اینکه بتوانند فروش خود را حفظ کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای را روی محصولات خود می‌گذارند. به عنوان نمونه می‌توانیم از اپل نام ببریم که قیمت آیفون 11 را به شدت در بازار چین کاهش داد. همین ماجرا کمپانی‌های چینی همچون هواوی و شیائومی را هم دچار مشکلی دیگر کرد. این مسائل در کنار هم باعث خواهد شد تا احتمالا این شرکت‌های برای ماندن در بازار رقابت، قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

یک سر دیگر این ماجرا، روی کار آمدن گوشی‌های 5G است که به خودی خود، علاقه مندان به گوشی‌های 4G را کاهش داده است. البته باید بگوییم این مسئله در نقاطی از جهان حاکم است که از 5G پشتیبانی می‌کنند. با این وجود دلیل اصلی کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند، همچنان همان کرونا ویروسی است که سیاست‌های حاکم بر دنیا را تغییر داده است.

اپل هم دقیقا به دلیل کرونا ویروس بود که قیمت آیفون 11 را کاهش داد زیرا فروش اپل در این مدت، آنطوری که انتظار می‌‎رفت نبود و کرونا ویروس نقش مهمی در این اتفاق بازی می‌کرد.

پیشنهاد فیسیت: کالبد شکافی آیفون 11 پرو مکس + ویدیو

به هر ترتیب اگر تکه‌های این پازل را در کنار هم بگذاریم، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، شاهد کاهش قیمت چشم گیر گوشی‌های 4G باشیم. اما این اتفاق را از یک زاویه دیگر هم می‌توان دید، تاثیر رفتار مشتری بر قیمت گذاری کمپانی‌های بزرگ! حتی اپل با آن اقتدار هم زمانی که با استقبال رو به رو نشود و فروش خوبی نداشته باشد، مجبور است قیمت‌هایش را کاهش دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم منتظر کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند هستید یا خیر؟ نظرات و تحلیل‌های خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد فیسیت:

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های میانرده 2020

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اوستا عبدی

سه‌شنبه, 19 فروردین 1399

اینجا ایران است.
هیچ دلال و فرشنده ای در ایران حاضر به کاهش قیمت نیست. مشتری هم که پولدراه دلش بخواد بخره نخواد نخره. هیچ کسی هم ضرر نمیکنه.
قیمت همینطوری بالا میره و بازم همه میخریم. هیچ جای نگرانی نیست؛ چون اینجا ایران ایست.
پاینده باد ایران و ایرانی بهمراه دلال مهربان.

پاسخ

ثبت نظر