وزیر ارتباطات : واردات گوشی‌های 5G به کشور آغاز شده است

گوشی 5G

تکنولوژی 5G حالا در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است اما در ایران در شرایطی که هنوز هیچ یک از تجهیزات 5G وجود ندارد، برقراری و نصب دکل‌های 5G چه لزومی دارد؟ آذری جهرمی پاسخ می‌دهد.

مدت‌هاست که شبکه 5G در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای یافته است و همه روزه شاهد تولید محصولاتی هستیم از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توانیم به گوشی‌های هوشمند 5G اشاره کنیم. اما مسئله اینجاست که هنوز در نقاط زیادی در سراسر دنیا، از 5G پشتیبانی نمی‌شود. با این وجود هفته گذشته بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد که تا یک ماه آینده اولین سایت 5G در کشور نصب خواهد شد و تا شهریور ماه هم 5 منطقه تاریخی تهران تحت پوشش 5G قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد فیسیت : وعده وزیر ارتباطات: تا شهریورماه 5G به ایران می‌آید

حالا آذری جهرمی بار دیگر، روز گذشته این مسئله را تایید کرده است. حالا مسئله این است که حتی اگر زیر ساخت 5G در کشور فراهم شود، باز هم مشکل این است که هیچ کالا و سخت افزاری که از 5G پشتبیانی کند، در کشور وجود ندارد. این همان سوالی بود که ایسنا از وزیر ارتباطات پرسیده است. آذری جهرمی اما در پاسخ به این سوال از وارد شدن گوشی‌های هوشمند 5G به کشور خبر داده است. درواقع آذری جهرمی در پاسخ به سوال چرایی نصب دکل‌ 5G طی سه هفته آینده در شرایطی که هنوز سخت‌افزارهای این فناوری در کشور وجود ندارد، گفت:

گوشی‌های 5G به ایران آمده است.

-

به این ترتیب به زودی نه تنها در کشور شاهد توسعه 5G خواهیم بود، بلکه محصولاتی که از 5G پشتیبانی می‌کنند هم در ایران به فروش خواهد رسید. در حال حاضر اغلب پرچمداران، یک مدل 5G هم دارند اما گوشی‌های میانرده‌ای مانند آنر 30S، شیائومی Mi 10 Lite و... هم به تکنولوژی 5G مجهز شده‌اند. اگر زیر ساخت این تکنولوژی در ایران واقعا پیاده سازی شده و کیفیت مطلوب را داشته باشد، علاوه بر کیفیت اینترنت، شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه تجهیزات و خانه هوشمند، اینترنت اشیا و... خواهیم بود.

اخبار مرتبط:

6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

فلش ضد 5G؛ کلاه گشاد 350 دلاری

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ورورجادو

سه‌شنبه, 27 خرداد 1399

حاجی ما مرکز شهر مشهدیم هنوز به 3G درست و حسابی دسترسی نداریم اونوقت حرف از 5G میزنی!
نکنه منظورتون از آنتن دهی همون چندتا کوچه اطراف خونه لاکچریتونه؟!!

پاسخ

سجاد

سه‌شنبه, 27 خرداد 1399

حاجی ما پول خرید گوشی 4g نداریم
په برسه به 5g

پاسخ

دونالد ترامپ

دوشنبه, 02 تیر 1399

دو تا از مراکز به اصلاح فرهنگی مورد نظرشون مجلس و بیت ره بری هست. همیشه اول اونجاها رو تجهیز می کنن.

پاسخ

ثبت نظر