ثبت سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه 5G همراه اول

5G.jpg

ضمن راه اندازی سایت 5G همراه اول در تهران، این اپراتور توانست به سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

شبکه 5G حالا یکی از جدیدترین و مهم‌ترین تکنولوژی‌ها در سراسر دنیاست که در ایران هم شاهد افتتاح چندین سایت از آن در برخی نقاط کشور مانند تهران، شیراز و مشهد بوده‌ایم. حالا روز گذشته، در تاریخ 10 اسفندماه 99، اپراتور همراه اول، در برج ستاره‌ی ونک تهران سایت 5G خود را راه اندازی کرد. این اپراتور در نظر دارد تا در روزهای آینده سایت‌های دیگر 5G خود را در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز هم راه اندازی کند.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع کرونا ویروس و میزبانی سرویس شاد اشاره کرد که 12 میلیون دانش آموز را میزبانی می‌کند. وی معتقد است که چنین موضوعی می‌تواند در آینده هم رخ بدهد. از این رو توسعه و سرمایه گذاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌تواند در شرایط و بزنگاه‌هایی مانند کرونا، کمک زیادی کند. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

اواخر سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد ۱۲ میلیون دانش‌آموز روی یک پلتفرم میزبانی شوند و در کلاس‌های درس شرکت کنند. این اتفاق می‌تواند در آینده و در موضوعات مختلف تکرار شود و لذا اگر سرمایه‌گذاری‌هایمان انجام نشده باشد، باعث نارضایتی در کشور می‌شود. نواحی تحت پوشش سایت‌های 5G محدود خواهد بود و سرمایه‌گذاری مورد نیاز بسیار بیشتر و قابل ‌توجه‌تر است؛ بنابراین انتظارمان به‌عنوان همراه اول، حمایت دولت و مجلس از سرمایه‌گذاری اپراتورها در 5G است.

-

تست سرعت و کاربرد 5G همراه اول

در تست سرعت 5G همراه اول، این اپراتور قبل از مراسم سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه را بدست آورد اما در حضور خبرنگاران به سرعت 3.2 گیگابیت بر ثانیه اکتفا کرد.

همچنین در طی این مراسم یک یوزکیس واقعیت مجازی با بارگذاری در دیتاسنتر مجازی‌سازی شد و با راه‌اندازی گیم سرور در دیتاسنتر مجازی‌سازی‌شده‌ی همراه اول در بستر شبکه 5G تجاری همراه اول، تست گیمینگ هم انجام شده و سرعت آن تست شد.

در این بین باید اشاره کنیم که ایرانسل پیش‌تر توانسته بود سرعت 3.3 گیگابیت بر ثانیه را بدست بیاورد. این در حالی است که همراه اول قبل از حضور خبرنگاران به سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه دست یافت.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

+c

دوشنبه, 11 اسفند 1399

کل سرعت اینترنت کشور بوده خخخ

پاسخ

علی

دوشنبه, 11 اسفند 1399

چه فایده با این حجمهای گرون

پاسخ

آلک

دوشنبه, 11 اسفند 1399

مهم اینه که سرعتش عمومی بشه. نه که باز نسل جدید بیاد همون سرعت لاکپشت پاچمون کنن

پاسخ

ثبت نظر