کدام کشورها اینترنت مقرون به صرفه‌تری دارند؟

اینترنت.jpg

وب سایت netcredit حالا نقشه‌ای از تمامی کشورهای جهان را منتشر کرده است که نسبت هزینه‌ی اینترنت و درآمد را در آن‌ بررسی کرده است. اما ارزان قیمت‌ترین و گران‌ترین اینترنت را کدام کشورها دارند. جایگاه ایران کجاست؟

اینترنت حالا به یکی از ضروریات زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما تبدیل شده است. با وجود شیوع ویروس کرونا و با انجام بسیاری از کارها به صورت آنلاین، از بیزینس‌ها گرفته تا آموزش مجازی، نیاز به اینترنت هم به شدت افزایش یافته است.

برخی کشورها اینترنت را به قیمتی بسیار مناسب برای کاربران خود تامین می‌کندو در مقابل برخی دیگر از کشورها اینترنت گران قیمتی دارند. درواقع در کشورهای ثروتمند، هزینه‌ی اینترنت شاید تنها 1 درصد از درآمد ماهانه‌ی مردم آن کشور باشد اما در همه‌ی کشورها اینطور نیست.

حالا وب سایت netcredit با انتشار نقشه‌ی زیر، درصد میزان هزینه‌ی اینترنت ماهانه‌ی مردم کشورهای مختلف جهان بر اساس میزان درآمد آن‌ها را مشخص کرده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت در جهان

بنا به اطلاعاتی که در این نقشه منتشر شده است، یمن گران قیمت‌ترین اینترنت را به کاربران خود ارائه می‌کند. درواقع میانگین درآمد ماهانه مردم این کشور 88.33 دلار است اما هزینه‌ی اینترنت ماهانه‌ی آن‌ها 2466.67 دلار است. به عبارتی هزینه‌ی اینترنت مردم یمن 2792.56 برابر درآمد آن‌هاست.

در نقطه‌ی مقابل یمن، مونوکو قرار دارد. درواقع مونوکو با هزینه‌ی اینترنت ماهانه‌ی 34.49 دلاری نسبت به درآمد ماهانه‌ی 5043.69 دلاری، که نسبت 0.68 درصدی دارد، ارزان قیمت‌ترین اینترنت را ارائه می‌دهد.

اگر بخواهیم نسبت به سرعت اینترنت، قیمت آن را بررسی کنیم، رومانی با قیمت 0.13 دلاری اینترنت به ازای هر مگابیت بر ثانیه، ارزان قیمت‌ترین اینترنت را در سراسر دنیا دارد. این در حالی است که مردم یمن برای هر مگابیت بر ثانیه اینترنت، 3768.65 دلار هزینه بپردازند.

وضعیت قیمت اینترنت نسبت به درآمد.jpg
وضعیت قیمت اینترنت نسبت به درآمد -

وضعیت قیمت اینترنت در ایران چطور است؟

همانطور که در تصویر می‌بینید نسبت هزینه‌ی اینترنت به درآمد در ایران 6.61 درصد است.

وضعیت قیمت اینترنت نسبت به درآمد در ایران.jpg
وضعیت قیمت اینترنت نسبت به درآمد در ایران -

اخبار مرتبط:

آذری‌ جهرمی : فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: netcredit


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی

یک‌شنبه, 09 آذر 1399

یا خدا... خوبه که تو یمن نیستم.

پاسخ

m

یک‌شنبه, 09 آذر 1399

جهرمی یادبگیر اینترنت صهیونیستا از ما ارزون تر و بهتره -_- نباید اینطور باشه درستش کنید

پاسخ

روح

سه‌شنبه, 11 آذر 1399

اینترنت همراه ما 7 دلار 70 گیگه!
یعنی هر مگابایت ۰.۰۰۰۱ دلار!
اینترنت ثابت ارزانتر هم هست.نامرد نباشیم!

>>>رومانی با قیمت 0.13 دلاری اینترنت به ازای هر مگابیت بر ثانیه، ارزان قیمت‌ترین اینترنت را در سراسر دنیا دارد!!!?<<<

پاسخ

IL

چهارشنبه, 12 آذر 1399

ماله متری چنده؟

ثبت نظر