پس از سامسونگ، اپل نیز به اقدام می‌پردازد؛ هوش مصنوعی در حال ورود به آیفون ۱۶ است

samsung 24 iphone 16.JPG

با معرفی iOS 18 که تاکید بر قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد، اپل نقشه‌ای برای انحصار این ویژگی‌ها بر روی سری آیفون ۱۶ دارد.

اپل در حال توسعه قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی برای محصولات آینده‌اش است؛ از جمله نسخه‌ی هوشمند‌تر از سیری که با iOS 18 و سری آیفون ۱۶ در دسترس قرار خواهد گرفت.

توقع می‌رود که iOS 18 با نسخه‌ای بهبود یافته از سیری، با قابلیت‌های مکالمه‌ای گسترده‌تر و یکپارچگی بیشتر با برنامه‌هایی چون مسیجز، اپل موزیک، پیجز و کی‌نوت منتشر شود. اما مارک گرمن، گزارشگر بلومبرگ و تحلیلگر اپل، بر این باور است که این شرکت هنوز به تصمیم نهایی در مورد محدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به پردازش روی دستگاه یا سرورهای ابری نرسیده است.

به گفته پست افشاگر Tech_Reve در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، حتی اگر برخی از قابلیت‌های پایه‌ای هوش مصنوعی از طریق سرورهای ابری برای دستگاه‌های قدیمی‌تر در دسترس باشند، قابلیت‌های پیشرفته‌تر مبتنی بر پردازش روی دستگاه احتمالاً به سری آیفون ۱۶ محدود خواهند شد.

samsung-galaxy-s23-ultra-vs-apple-iphone-14-pro-max

اپل همچنین در حال توسعه‌ی پردازنده‌های جدید سری A برای گوشی‌های آیفون ۱۶ است؛ احتمالاً این تراشه‌های مبتنی بر فناوری ۳ نانومتری TSMC، با پیشرفت‌های کافی در زمینه‌ی بهره‌وری و قدرت، قادر به انجام پردازش‌های هوش مصنوعی سنگین بر روی گوشی‌های اپل خواهند بود.

علاوه بر این، اپل درحال آزمایش نسخه‌های ابتدایی از آیفون ۱۶ با دکمه‌ی لمسی Capture Button مجهز به قابلیت تشخیص فشار و ارائه‌ی بازخورد هپتیک است؛ این دکمه ممکن است به طریقی به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مرتبط باشد.

با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری اپل در زمینه‌ی تحقیق و توسعه‌ی هوش مصنوعی، احتمالاً تمرکز iOS 18 و iPadOS 18 به طور کامل به ویژگی‌های مختلف مبتنی بر این فناوری اختصاص خواهد یافت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter_Tech_Reve

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر