هشدار؛ آپدیت اندروید 10 را روی گوشی گلکسی A70 نصب نکنید!

gsmarena_001.jpg

به تازگی آپدیت اندروید 10 برای گوشی گلکسی A70 منتشر شده است اما این آپدیت به دلیل یک باگ سخت افزاری، باعث از کار افتادن گوشی می‌شود.

یکی از بالارده‌ترین گوشی‌های سامسونگ از سری A، گوشی گلکسی A70 است. حالا به تازگی سامسونگ برای این گوشی یک به روز رسانی اندروید 10 را ارائه کرده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این به روز رسانی برای گوشی مشکلی را به وجود می‌آورد که اصلا قابل چشم پوشی نیست. درواقع به واسطه این آپدیت، دیگر امکان کار کردن با گوشی نیست و گویا این مشکل سخت افزاری است.

درواقع ماجرا اینجاست که سامسونگ در گلکسی A70 از دو نسخه‌ی مختلف بُرد مدار چاپی بهره برده است که در زمینه‌ی شارژ گوشی و نظارت روی صفحه‌نمایش آن فعالیت می‌کنند. حالا مشکل زمانی ایجاد می‌شود هنگام نصب به روز رسانی اندروید 10 روی گوشی، مدار چاپی هم در کنار مادربرد آپدیت می‌شود اما این به روز رسانی در اندروید 10 کامل نمی‌شود. درواقع به نظر می‌رسد که سامسونگ کدهای مربوط به آپدیت مدار چاپی گلکسی A70 را در آپدیت اندروید 10 قرار نداده است و همین مشکل ساز شده است.

همین فراموش کاری سامسونگ باعث میشود که برخی از گوشی‌های گلکسی A70 بعد از آپدیت به اندروید 10، دچار مشکلاتی در زمینه باتری شده و حتی باعث می‌شود که گوشی دیگر روشن نشود. درواقع مشکل زمانی ایجاد می‌شود که بین نرم افزار مادربرد اصلی و نرم افزار برد مدار چاپی، یک ناسازگاری پیش بیاید و همین مسئله باعث شود که باتری به اشتباه تصور کند شارژ ندارد و کاملا خالی است. همین تصور باعث می‎‌شود که باتری اجازه روشن شدن گوشی را ندهد.

اگر به هر حال این آپدیت را نصب کرده‌اید و حالا گوشی شما دچار مشکل شده است، تنها راه خلاصی از آن، این است که PCB قدیمی گلکسی A70 را به‌ صورت دستی با PCB جدیدی جایگزین کنید. البته این کار اصلا ساده نیست و اگر اندروید 10 را روی گلکسی A70 نصب کردید، مجبورید برای رفع مشکل به یکی از تعمیرگاه‌های رسمی سامسونگ مراجعه کنید.

البته این را هم بگوییم که هنوز مشخص نیست که گوشی‌های فروخته شده به کدام کشورها این مشکل را دارند. با این وجود بیشترین آمار خرابی گوشی گلکسی A70 بعد از آپدیت به اندروید 10، در هلند ثبت شده است. به هر ترتیب پیشنهاد می‌کنیم که فعلا به هیچ عنوان گلکسی A70 خود را به اندروید 10 آپدیت نکنید.

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

سه‌شنبه, 26 فروردین 1399

گوشی من a70 رام امارات اپدیت شد و هیچ مشکلی تا الان ندیدم

پاسخ

Arash

سه‌شنبه, 23 اردیبهشت 1399

مال من ویتنامه بردمش ۱۰ هیچی نشد این کلک های طرفداران هواوی هست

پاسخ

حدیث

جمعه, 23 خرداد 1399

سلام گوشی منم a70 اپدیت شد مشکلی پیش نیامد

پاسخ

امید

جمعه, 30 خرداد 1399

سلام A70 دارم
بعد از اپدیت ۱۰ گوشی انگار خنگ‌شده
تشخیص چهرش خیلی ضعیف شده
و کندتر شده جابجایی ها
... نمید نم باید چکا کنم

پاسخ

پیمان

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

سلام A70 من بعد از ابدیت 2020-07-01 به شدت داغ میکنه .تا جایی که مجبور میشم خاموشش کنم هم پشت کنار دوربین و هم رو Lcd

پاسخ

لیلا میر

دوشنبه, 19 آبان 1399

من گوشی A70 دارم بعد از اپدیت یه هویی دیگه سارز نشد و باتریش تموم شده و خاموش شده و دیگه روشن نمیشه .شهرستان هستم و نمیدونم نیکان سرویس که گرانتی دستگاه من هست آیا یه روزه تعمیر میکنه من بیام تهران یا نه؟

پاسخ

ثبت نظر