در اندروید ۱۲ می‌توانید پیش از اتمام دانلود، بازی‌ها را تجربه کنید

Untitled-1.jpg

رویداد Game Developer Summit برگزار شد و کمپانی گوگل از قابلیت جدیدی برای کاربرانی که به دنبال بازی کردن هستند رونمایی کرد تا پیش از دانلود بازی کاربران اندروید 12 بتوانند آن‌ها را اجرا کنند.

گوگل نام این قابلیت را Play as you Download گذاشته و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در حین دانلود بتوانند بازی‌ها را اجرا کنند و نیازی به دریافت تمامی بخش‌های اپلیکیشن نداشته باشند. در میان‌ اپلیکیشن‌های مهم بازی‌ها بزرگ‌ترین گروه اپلیکیشن‌ها هستند که ممکن است برخی از کاربران در هنگام دانلود این اپ‌ها به سراغ اپلیکیشن دیگری مثل اینستاگرام بروید و بازی را فراموش کنند.

کمپانی گوگل با این قابلیت که معرفی کرده زمان انتظار برای ورود به بازی‌هایی را که حجم‌شان حدود ۴۰۰ مگابایت است را به نصف رسانده. اگر از کنسول‌های گیمینگ استفاده کرده باشید با این قابلیت آشنایی زیادی دارید، چرا که سونی نیز بر روی پلی استیشن تقریبا همین کار را انجام می‌دهد، اما با تغییراتی کوچک؛ در تصویری که کمپانی گوگل به اشتراک گذاشته، بازی Touchgrind BMX را می‌بینیم که ۱۲۷ مگابایت حجم دارد. زمانی که کاربر گزینه دانلود را لمس می‌کند تقریبا 20 درصد محتوا که دانلود می‌شود گزینه Play به نمایش در خواهد آمد.

play-as-you-download.gif
-

این قابلیت اولین تلاش کمپانی گوگل برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها نبوده و نخواهد بود. اهالی ماونتین ویو قبلا با قابلیت Google Play Instant به کاربران اجازه داده بودند که بازی‌ها را به‌طور مستقیم از داخل پلی استور اجرا کنند. ولی آن قابلیت برای آزمایش سریع بازی‌های جدید معرفی شده بود تا کاربران برای تست بازی‌ها نیازی به نصب نداشته باشند.

قابلیت Play as you Download هم مثل Play Instant با کمک فرمت «باندل اپلیکیشن اندروید» یا AAB عرضه می‌شود که به‌زودی جانشین فرمت قدیمی APK خواهد شد. این ویژگی منحصر به اندروید ۱۲ است چون از سیستم فایل Incremental FS استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید این سیستم فایل نوعی سیستم فایل مجازی لینوکسی است که اجازه می‌دهد در حالی که برنامه‌ها هنوز فایل‌های منبع و دودویی خود را دانلود نکرده‌اند، اجرا شوند.

کمپانی گوگل اعلام کرده که این ویژگی برای تمامی بازی‌هایی که با فرمت AAB ساخته شده باشند، ارائه خواهد شد و نیازی نیست که توسعه دهندگان به صورت دستی این قابلیت را اضافه کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر