5G را فراموش کنید؛ اپل توسعه‌ی 6G را شروع کرده است

Untitled-1.jpg

شرکت‌های نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، نوکیا، اریکسون و بسیاری دیگر از اپراتورهای و موبایلی آمریکا در مسیر توسعه شبکه‌ها با تکنولوزی 6G هستند.

اپل هنوز به طور جدی به تکنولوژی 5G پا نگذاشته بود که حالا خبر می‌رسد در مسیر توسعه 6G در حال حرکت است. براساس گزارش‌ها و اخباری که هر روزه منتشر می‌شود، شرکت‌های اپل‌، گوگل و ال‌جی روی تکنولوژی 6G کار می‌کنند و ائتلافی را با نام Next G Alliance تشکیل داده‌اند که این ائتلاف مسیر توسعه شبکه 6G برای موبایل را مشخص خواهد کرد.

اتحادیه صنعت ارتباطات و راه کارهای آمریکا، The Alliance for Telecommunications Industry Solutions به همراه چندین شرکت آمریکایی و کانادایی و حتی اریکسون و نوکیا، با یکدیگر گروهی را تشکبل داده‌اند که وظیفه راه‌اندازی و تبدیل آمریکا به مرکز 6G دنیا را به عهده گرفته‌اند.

براساس گزارش‌های مختلفی که منتشر شده است؛ تمامی این شرکت‌ها در تاریخ 16 نوامبر جلسه‌ای خواهند داشت. در این جلسه مهم و بزرگ اپراتورهای موبایل آمریکا از جمله ورایزن، AT&T و T-Mobile و اپراتورهای بین‌المللی و شرکت‌های بزرگی مانند نوکیا، سامسونگ، اریکسون، کوالکام، فیسبوک، مایکروسافت و بل کانادا قرار است تا دور هم جمع شوند و در این جلسه شرکت کنند.

اگر به نام‌هایی که گفته شد دقت کنید اسمی از هواوی و زد تی ‌ای را در بین شرکت‌های معرفی شده نمیبینیم که دلیل این اتفاق تحریم‌های آمریکا است که شامل حال این دو کمپانی بزرگ شده است. البته اگر این دو شرکت جواز لازم را از دولت آمریکا دریافت کنند، می‌توانند وارد این سازمان شوند. گفتنی است که کار این گروه در امریکا از اوایل سال 2021 شروع و اجرایی خواهد شد.

این را باید اضافه کنیم که اپل خیلی دیر وارد دنیای 5G شد. این شرکت تکنولوژی 5G را در آیفون ۱۲ ارائه داد و به همین دلیل احتمال می‌رود که چند سال دیرتر از سایر شرکت‌ها از تکنولوژی 6G پرده بردارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: imore.

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


7 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

IL

شنبه, 24 آبان 1399

خیلی ناراحتین که اسمی از هواوی و زد تی ‌ای نیست؟ روغن بنفشه کمک میکنه :))

پاسخ

آرش کمانگیر

شنبه, 24 آبان 1399

اتفاقا این تحریم ها هدف بزرگتری را دنبال میکزدند جناب پویان خان معصومی عزیز و اون عقب بودن از چین در رهبری 5 جی بود و حتی رابطه بفرض خوبی هم بین چین و آمریکا میبود باز هم آمریکا تحمل دیدن چینی ها را نداشت که به 6جی راهش دهد

پاسخ

master

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

حقشه دیگه یه مشت متقلب هستن فقط واسه فایو جی هم میخواستن خودشونهمه چی رو دست بگیرن تا جاسوسی کنن امریکا غول تکنولوژیه 6g رو واسه خودش بسازه بهتره من که اگر امریکا جاسوسیمون رو کنه راحت ترم تا چین اینکارو کنه

مجتبی

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

سلام. ما را همون 4G را بس است. کیفیت همونو خوب کنن ، 5G و 6G پیش کش.
گذشته از اون، قیمت همین تجهیزات 4G مثل مودم و گوشی سربه فلک گذاشته ، قیمت تجهیزات 5G و 6G دیگه نجومی میشه !

پاسخ

س پارسی

دوشنبه, 26 آبان 1399

توی ایران قیمت ارز اینقدر بالا رفته که نمیشه گوشی های نسل چهارم رو خرید حالا شما حساب کن نسل پنج و شش چه قیمتی دارن

پاسخ

محسن

دوشنبه, 26 آبان 1399

حالا شما از کجا می دانید شاید همین حالا هوواوی در حال کار بر روی فناوری 6g باشد

پاسخ

ما

دوشنبه, 26 آبان 1399

حالا که در 5G قافیه رو به هواوی و چینی ها باختند، هنوز که 5G رو ندارند به فکر توسعه ی 6G افتاده اند :) :)

پاسخ

ثبت نظر