اپل با شکواییه‌ای در تلاش است تا فیلم Apple Man توقیف کند

اپل فیلم.jpg

در کشور اوکراین، در حال ساخت فیلمی به نام Apple Man است که کمپانی اپل نگران شده که مشتریان و کاربران این غول تکنولوژی متوجه نشوند که این فیلم ارتباطی با این شرکت ندارد.

کمپانی اپل این روزها در تلاش است تا جلوگیری کند از اکران فیلم اکشن‌کمدی جدیدی به نام Apple Man؛ چرا که احتمال دارد مشتریان تصور کنند فیلم سینمایی مذکور به این شرکت ارتباط دارد. وب‌سایت اپل اینسایدر، گزارش داده و گفته که در سال 2020 این کارگردان اوکراینی به نام واسیل موسکالنکو پویش موفقی در کیک‌استارتر راه انداخت تا بودجه‌ی لازم برای تولید فیلم مستقل اکشن‌کمدی جدیدی به نام Apple Man را جمع کند.

این فیلم مربوط به ابر قهرمانی است که می‌تواند سیب‌ها را در هوا معلق کند. حال که Apple Man وارد مرحله‌ی پس‌تولید شده، اپل فرایند جلوگیری از انتشار آن را آغاز کرده است.

تهیه کننده و کارگردان این فیلم، مدعی شده‌اند که اپل شکواییه‌ای ۴۶۷ صفحه‌ای در دادگاه علیه آن‌ها ثبت کرده و ادعا این شرکت این بوده که مشتریان تصور کنند Apple Man به اپل ارتباط دارد و این شرکت آن را تأیید کرده یا محصول خودِ اپل است. موسکالنکو مدعی شده است که فیلمش به تأیید اداره‌ی علائم تجاری و پتنت ایالات متحده‌ی آمریکا رسیده است و اپل در تلاش است تا این مجوزها را باطل کند.

موسکالنکو می‌گوید درصورت باطل‌شدن مجوز، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل پس از پخش فیلم خواستار حذف کامل آن نشود. این کارگردان استرالیایی اعتقاد دارد اقدام اپل نمونه‌ای از زورگویی محسوب می‌شود و امیدوار است که بتواند با مذاکره، موضوع را حل کند.

این داستان‌ها برای اولین بار نیست که اپل چنین اقداماتی انجام می‌دهد. برای مثال، اپل در سال ۲۰۱۷ شرکت سوئیسی بزرگ سواچ را به‌‌دلیل استفاده از شعار Tick Different متهم کرد. اپل در پویش تبلیغاتی دهه‌ی ۱۹۹۰ از شعار Think Different استفاده می‌کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLEINSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر