احتمالاً اپل واچ های آینده از قابلیت سنجش فشار خون پیوسته بهره خواهند برد

اپل واچ سری 6.jpg

ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی در طول چند سال گذشته به شدت پیشرفت کرده‌اند و با قابلیت‌های سلامتی محور همراه شده‌اند اما سنجش فشار خون، آن هم به صورت پیوسته در آن‌ها دیده نمی‌شود. حالا اما به نظر می‌رسد که در اپل واچ‌های آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت باشیم.

گجت‌های سلامتی محور مانند ساعت و دستبندهای هوشمند، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به وسایل کاربردی و پرطرفدار در بین اغلب مردم جهان تبدیل شده‌اند. پایش خواب، ردیابی حالت‌های ورزشی مختلف، سنجش میزان اکسیژن خون و... ویژگی‌هایی هستند که در ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند دیده می‌شود. در این بین اما گفته می‌شود که اپل در تلاش است تا بتواند قابلیت سنجش فشار خون را به اپل واچ بیاورد.

درواقع موضوع به اختراع جدید اپل برمی‌گردد که قابلیت سنجش فشار خون، به صورت مداوم در طول روز را دارد. درواقع در دو پتنتی که اپل در اداره‌ی ثبت اختراعات ایالات متحده ثبت کرده است، این موضوع مشخص است. به عبارتی کوپلینگ برق سیستم اندازه گیری زمان انتقال نبض یا همان PTT برای اندازه گیری فشار خون، می‌تواند بدون هیچگونه مزاحمتی برای کاربر انجام شود.

اپل معتقد است که روش‌های فعلی سنجش فشار خون در خانه، نمی‌تواند به صورت دائمی فشار خون کاربر را اندازه گیری کند و بازوبند این کار با تورم و تخلیه‌هایی که دارد، می‌تواند الگوی خواب کاربر را به هم بریزد.

حالا اما اپل روشی بهتر و بی دردسر برای این کار دارد که ساعت هوشمند بخشی از آن است. درواقع در این روش‌ها ساعت هوشمند اپل واچ با سنجش زمان لازم برای رسیدن نبض از قلب کاربر، فشار خون را اندازه گیری می‌کند.

در توضیح پتنت اول آمده است که خروجی‌های دریافت شده از سنسور دریافت کننده‌ی پالس که با دستبند پوشیده شده همراه است، زمانی که یک پالس فشار خون با بیرون آمدن حجمی از خون از بطن سمت چپ ایجاد می‌شود، تشخیص داده می‌شوند. سپس زمان انتقال نبض یا همان PTT برای انتقال پالس فشار خون از بطن چپ تا دستبند، محاسبه می‌شود. این به این معناست که همراه با ساعت اپل واچ، کاربر چند نوع سنسور و الکترود هم به همراه دارد. از این رو استفاده از این روش برای همه کاربرد ندارد.

به عبارتی اندازه گیری فشار خون در خانه در شرایطی که برای کاهش فشار خون قرص استفاده می‌شود، برای تشخیص تاثیر داروها کاربرد دارد و یا در شرایطی که امکان گرفتن فشار خون دقیق با استفاده از دستگاه وجود ندارد، می‌توان از این روش استفاده کرد.

پتنت اپل مربوط به سنجش فشار خون در اپل واچ.jpg
پتنت اپل مربوط به سنجش فشار خون در اپل واچ -

اخبار مرتبط:

چرا اپل واچ سری 5 از قابلیت ردیابی خواب بهره نمی‌برد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر