اپل استارتاپ هدست واقعیت افزوده «Mira» را تصاحب کرد

بلتلانمعمه.JPG

اپل، شرکت استارتاپ واقعیت افزوده به نام "Mira" را که هدست‌هایی برای ارتش ایالات متحده و برخی شرکت‌ها تولید می‌کند، خریداری کرده است. مقدار دقیق هزینه‌ای که اپل بابت این استارتاپ مستقر در لس‌آنجلس پرداخت کرده است مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که این استارتاپ تاکنون حدود ۱۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

یکی از افرادی که در تعامل با مدیرعامل "Mira" از طریق پیام‌رسان اینستاگرام خصوصی قرار دارد، ادعا می‌کند که اپل این استارتاپ و هدست واقعیت افزوده را خریداری کرده و اپل همچنین این خرید را تأیید کرده است.

میرا۱-1024x683.jpg.webp
-

اپل، استارتاپ آمریکایی Mira که در حوزه هدست واقعیت افزوده فعالیت می‌کند، را خریداری کرده است. مقدار دقیق هزینه‌ای که اپل بابت این استارتاپ پرداخت کرده است مشخص نیست، اما اطلاعات نشان می‌دهد که Mira تاکنون توانسته حدود ۱۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند و همچنان قراردادهایی با ارتش آمریکا دارد.

به گفته دو کارمند سابق اپل که به صورت ناشناس صحبت کرده‌اند، جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، در یک مدت به عنوان مشاوری برای Mira فعالیت داشته است.

اپل در بیانیه‌ای تصاحب Mira را تأیید کرده و اشاره کرده است که آنها از زمان به زمان به خرید استارتاپ‌های کوچکتر می‌پردازند، اما معمولاً درباره هدف و برنامه‌های خود صحبت نمی‌کنند. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد قراردادهای نظامی Mira را ادامه دهد یا خیر.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که Mira قراردادهایی با ارتش آمریکا، از جمله یک قرارداد با نیروی هوایی ایالات متحده و یک قرارداد به ارزش ۷۰۲,۳۵۱ دلار با نیروی دریایی دارد. قرارداد نیروی هوایی برای خلبانان نظامی در پایگاه نیروی هوایی تراویس استفاده می‌کند و از هدست Prism Pro این استارتاپ برای نمایش دستورالعمل‌های تجهیزات استفاده می‌شود. طبق اطلاعات در وب‌سایت Mira، این استارتاپ در کنار راهکارهای نرم‌افزاری واقعیت افزوده، به توسعه مقیاس‌پذیرترین راه‌حل‌های سخت‌افزاری می‌پردازد.

به علاوه، Mira قراردادی با نینتندو ورلد نیز برقرار کرده است، که از هدست‌های خود برای تجربه سواری در بازی Mario Kart در پارک‌های ژاپنی و استودیو یونیورسال در لس‌آنجلس استفاده می‌کند. هدست Mira قادر است شخصیت‌ها و آیتم‌های مجازی بازی را نمایش دهد.

به‌نظر می‌رسد که اپل در این معامله، همچنین ۱۱ نفر از کارمندان Mira را به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید استارتاپ به خدمت گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر