اپل تولید آیفون 12 مینی 5G را متوقف می‌کند

آیفون 12 مینی.jpg

در سال 2020 شاهد معرفی 4 آیفون توسط اپل بودیم که آیفون 12 مینی کوچکترین عضو این خانواده بود و به عنوان کوچکترین گوشی 5G دنیا هم شناخته می‌شد. حالا اما به دلیل فروش پایین این گوشی‌ها، اپل تصمیم دارد که تولید آیفون‌های 12 مینی را متوقف کند.

اپل امسال تصمیم گرفت که یک گوشی جمع و جور را برای طرفداران گوشی‌های کوچک، معرفی و راهی بازار کند. به همین دلیل بود که آیفون 12 مینی را امسال در جمع خانواده‌‌ی آیفون 12، به عنوان کوچکترین و سبک وزن‌ترین گوشی 5G دنیا، عرضه کرد.

این گوشی که از نمایشگر 5.4 اینچی بهره می‌برد، در مدل پایه 699 دلار قیمت گذاری شده است. از این رو گذشته از اندازه‌ی کوچک، قیمت مقرون به صرفه‌ی این گوشی باعث شده است که افراد زیادی به خرید آیفون 12 مینی ترغیب شوند.

با این وجود نقاط ضعفی هم در آیفون 12 مینی وجود دارد که باعث شده این گوشی نسبت به سه عضو دیگر این خانواده، طرفداران به عنوان نمونه باید به باتری نه چندان حجیم آن اشاره کنیم. درواقع آیفون 12 مینی از یک باتری 2227 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. شاید همین نوع مسائل هم باعث شده است که سهم فروش جهانی آیفون 12 در بین درآمد حاصل از آیفون‌های 2020، تنها 6 درصد باشد. حالا گفته می‌شود که اپل قصد دارد در سه ماهه‌ی دوم امسال، تولید آیفون 12 مینی را متوقف کند.

همچنین تحلیل‌گر اپل اعلام کرده است که تولید آیفون 12 و 12 مینی را به ترتیب 9 و 11 میلیون واحد کاهش خواهد داد. در مقابل این کمپانی احتمالاً تصمیم دارد که تولید آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس را 11 میلیون واحد افزایش دهد (که این گوشی‌ها از نمایشگر 6.7 اینچی و باتری با ظرفیت 3687 بهره می‌برند).

اعضای خانواده‌ی آیفون 12.jpg
-

با وجود فروش پایین برخی مدل‌ها، انتظار داریم که اپل همچنان چهار مدل آیفون را در سال 2021 عرضه کند. همچنین گزارشات نشان می‌دهد که کمپانی اپل در صدد است تا بهبودهایی را در زمینه‌ عملکرد اعمال کند تا شاید آیفون‌های کوچکتر بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند. درواقع اپل باید بتواند به نحوی عملکرد باتری را در گوشی‌هایی با اندازه‌ی کوچک (بدون افزایش اندازه نمایشگر) بهبود دهد.

جالب است اشاره کنیم که به دلیل محبوبیت گوشی‌های کوچک و جای خالی این نوع گوشی‌ها در بین موبایل‌های اندرویدی، ایسوس هم تصمیم به طراحی، ساخت و عرضه‌ی ذن فون مینی گرفته بود. حالا سرنوشت این دسته از گوشی‌ها هنوز در حاله‌ای از ابهام است.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر