اپل یک سیستم امنیتی نوین برای آیفون‌های سرقت شده معرفی کرد

ios17.jpg

ویژگی امنیتی جدید اپل، قابلیت دسترسی به اطلاعات گم‌شده آیفون را برای سارقان غیرممکن می‌سازد.

پس از عرضه iOS 17.2، اپل نسخه بتای اولیه iOS 17.3 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد که از ویژگی امنیتی نوینی برخوردار است و به منظور حفاظت از آیفون‌های سرقت‌شده، بسیار کارآمد عمل می‌کند.

در ابتدای سال جاری، وال‌استریت ژورنال گزارشی درباره افزایش سرقت‌های گوشی‌های اپل در مکان‌های عمومی و پرجمعیت منتشر کرد. این گزارش نشان می‌داد که سارقان برای مدتی قربانیان را تحت نظر می‌گرفتند و زمانی که رمز عبور آیفون را وارد می‌کردند، گوشی را از آن‌ها می‌دزدیدند و با استفاده از رمز عبور، به تغییر فوری رمز عبور اپل آیدی می‌پرداختند و دسترسی کاربران به حساب‌ها و حتی پشتیبانی iCloud را محدود می‌کردند.

البته مشخص است که همزمانی همه‌ی این اتفاقات و اینکه بخت تا این اندازه با سارقان یار باشد، کمی بعید به نظر می‌رسد؛ اما اپل با iOS 17.3 نگرانی کاربران را کاملاً رفع می‌کند.

به گزارش 9to5Mac، ویژگی امنیتی جدید اپل در مواقعی که شخصی آیفون شما را به سرقت ببرد و به رمز عبور شما نیز دست پیدا کرده باشد، به شما کمک می‌کند. این ویژگی به این شکل عمل می‌کند:

- دسترسی به رمزهای عبور ذخیره‌شده تنها با قابلیت تشخیص چهره امکان‌پذیر است تا اپل اطمینان حاصل کند که خود کاربر قصد ورود به گوشی را دارد.

ios-17-hero.jpg

- اپل سیستمی را برای تأخیر امنیتی طراحی کرده است تا در هنگام تغییر تنظیمات حساس مانند تعویض رمز عبور اپل آیدی، مطمئن شود که شما اقدام به این کار کرده‌اید؛ البته اگر در محل کار یا خانه‌تان باشید، اپل به صورت خودکار تأخیر امنیتی را غیرفعال می‌کند.

- لایه‌ی امنیتی جدید اپل در عین حالی که خلاقانه و کاربرپسند است، امنیت آیفون را افزایش می‌دهد و از داده‌های حساس کاربران محافظت می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر ویژگی یادشده را فعال کرده باشید، فعالیت‌هایی مثل استفاده از کلیدهای عبور، درخواست اپل‌کارت، خاموش کردن حالت «گمشده» و استفاده از روش‌های پرداخت ذخیره‌شده، تنها با احراز هویت بیومتریک یا زیست‌سنجی امکان‌پذیر می‌شود.

برای اقدامات حساس‌تر مانند تغییر رمز اپل آی‌دی، تغییر تنظیمات امنیتی، غیرفعال کردن ویژگی‌های Find My Device و Stolen، اپل تأخیر امنیتی یک‌ساعته‌ای را برای سارقان ایجاد می‌کند و پس از آن نیز اگر شرایط مشکوک ارزیابی شوند، مجدداً احراز هویتی بیومتریک دوم را فعال می‌کند. هرگاه نسخه‌ی بتای iOS 17.3 منتشر شود، می‌توانید گزینه‌ی جدید Stolen Device Protection را در قسمت Settings > Face ID > Stolen Device Protection پیدا کنید.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر