گوشی‌های آیفون 16 و گلکسی اس 24 با حافظه RAM بالا عرضه نمی‌شوند.

dsds.jpg

تراشه‌های نسل فعلی، همچون Snapdragon 8 Gen 3، از قابلیت‌های هوش مصنوعی داخل دستگاه پشتیبانی می‌کنند و چیپ‌های آینده نیز قرار است بر این ویژگی‌ها توسعه یابند.

با این حال، فضای زیادی برای بهبود در بخش مشخصات وجود دارد، همچنین هوش مصنوعی نیازمند ظرفیت ذخیره‌سازی و RAM است. اما یک شرکت تحقیقاتی ادعا می‌کند که با وجود افزایش قیمت نیمه‌رساناها و به دلیل کمبود محتوای متقاعد که هوش مصنوعی در حال حاضر ارائه می‌دهد، ادغام تعداد بیشتری از حافظه RAM در گوشی‌های Galaxy S24 و iPhone 16 برای شرکت‌های سامسونگ و اپل به نظر مناسب نیست.

آینده آیفون‌ها و گوشی‌های هوشمند اندروید نیازمند داشتن ظرفیت بالای حافظه و RAM برای پشتیبانی از هوش مصنوعی داخل دستگاه می‌باشند. با شروع تولید انبوه چیپ‌های گوشی‌های هوشمند با استفاده از فرآیندهای پیشرفته مانند N3E سه نانومتری TSMC، قیمت این دستگاه‌ها به نظر می‌رسد همچنان در حال افزایش باشد. گزارشات حاکی از آن است که تراشه Snapdragon نسل 3 در حال حاضر گران‌تر از نسل 2 است و افزایش هزینه‌ها باعث می‌شود که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به پیکربندی حافظه ارتقا یافته بروند. بر اساس پیش‌بینی Mizuho Securities، شرکت‌هایی چون سامسونگ و اپل ممکن است در مواجهه با افزایش هزینه‌ها، در زمینه‌ی پیکربندی حافظه گام‌های محافظه‌کارانه‌تری بردارند و گوشی‌های Galaxy S24 و iPhone 16 هنگام بهبود حافظه، احتمالاً با تراجنسی کاهش خواهند یافت.

افزایش قیمت نیمه رساناها و تأثیر آن بر بازار گوشی‌های هوشمند

علاوه بر افزایش قیمت نیمه رساناها، پست Revegnus در پلتفرم X (که پیشتر با نام توئیتر شناخته می‌شد) به پیش‌بینی Mizuho Securities اشاره می‌کند و بیان می‌کند که در صورت عدم وجود محتوای متقاعد که هوش مصنوعی در حال حاضر ارائه می‌دهد، تولیدکنندگان ممکن است به اندازه کافی تشویق نشوند که گوشی‌های Galaxy S24 و iPhone 16 را با حافظه RAM بالا عرضه کنند. در مورد Galaxy S24، قبلاً شایعه شده بود که سامسونگ خط تولید بعدی را به 12 گیگابایت رم محدود خواهد کرد و گوشی‌های Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 Ultra فقط با این پیکربندی ارائه می‌شوند.

ai-features-s24-series

Mizuho Securities: افزایش ظرفیت حافظه برای هوش مصنوعی دستگاه بسیار مهم است. با این حال، به دلیل پیش‌بینی افزایش شدید قیمت نیمه‌رساناها در سال آینده و کمبود محتوا قابل توجه برای هوش مصنوعی دستگاه، انتظار می‌رود که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به یک رویکرد محافظه‌کارانه نسبت به پیکربندی حافظه ارتقا یافته متوجه شوند.

در تاریخ 8 آذر ماه (نهم دسامبر 2023)، Revegnus در پست خود به این مسئله اشاره کرده و بیان کرده است که اطلاعات متفاوتی درباره آینده گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی در حال حاضر وجود دارد، اما با شروع سال جدید اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

تنظیمات رم در گوشی‌های آیفون 16 و Galaxy S24

احتمالاً اپل با گوشی هوشمند آیفون 16، مدل‌های Pro را با 8 گیگابایت رم ارائه خواهد داد، اما گزارشات نشان می‌دهد که این شرکت به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را در میکروفون اعمال خواهد کرد تا ورودی گفتار برای سیری و سایر محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی (AIGC) بهبود یابد. به علاوه به نیازهای بالای حافظه، هوش مصنوعی داخل دستگاه نیز یک مصرف‌کننده فضای ذخیره‌سازی تلقی می‌شود و حدود 15 درصد یا بیشتر از کل حافظه داخلی را برای اجرای میلیون‌ها عملیات نیاز دارد.

شایعه شده است که سامسونگ در حال کار بر روی یک حافظه فلش UFS 4.0 است که به طور خاص برای اجرای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده ولی تأیید شده نیست که آیا این فناوری در خانواده گوشی‌های Galaxy S24 عرضه خواهد شد یا خیر. به طور کلی، گزارشات متناقض درباره آینده گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی وجود دارد و با ورود به سال جدید، اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر