اپل ظاهرا مدیر ارتباطات واقعیت افزوده متا را استخدام کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل به منظور پیشرفت بهتر پروژه واقعیت ترکیبی‌اش، مدیر ارتباطات متا (فیسبوک سابق)، آندریا شوبرت، را برای نقش مشابه در این شرکت استخدام کرده است.

مدتی است که اگر گزارش‌ها و اخبار کمپانی اپل را دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که این شرکت در حال ساخت حداقل یک دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) مبتنی‌بر فناوری واقعیت ترکیبی (MR) است. درحالی‌که گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی عرضه‌ی محصول مذکور در سال ۲۰۲۲ شنیده می‌شود، به‌نظر می‌رسد که اپل با جذب نیروهای جدید، خود را برای ارتقای سخت‌افزار و پیشبرد پروژه‌ی یادشده آماده می‌کند.

مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه‌ی هفتگی‌اش خاطرنشان کرده است که اپل در حال ایجاد بخش‌ها و تیم‌هایی است که عرضه و بازاریابی محصول سخت‌افزاری بعدی این شرکت را مدیریت خواهند کرد. از قرار معلوم، استخدام آندریا شوبرت، مدیر ارتباطات و روابط‌عمومی واقعیت افزوده در متا (فیسبوک سابق)، بخشی از این روند محسوب می‌شود.

البته منبع خاصی برای صحبت‌های گِرمن وجود ندارد و هیچ‌کدام از طرفین این استخدام را رسما تأیید نکرده‌اند. صفحه‌ی لینکدین شوبرت درحال‌حاضر بیان می‌کند که او همچنان مدیر ارتباطات و واقعیت افزوده متا است و تمام‌وقت در این شرکت کار می‌کند. با‌‌توجه‌‌به بازار رقابتی و علاقه‌ی اپل به مخفی نگه‌داشتن فعالیت‌هایش، منطقی به‌نظر می‌رسد که چنین تغییرات استخدامی از دید عموم قبل از عرضه‌ی هدست پنهان بماند.

IMG_27122021_090351_822_x_522_pixel.jpg
-

پیش‌ازاین، شوبرت به‌عنوان مدیر ارتباطات آکیولس (Oculus)، تولیدکننده‌ی هدست واقعیت مجازی و فروخته‌شده به فیسبوک شناخته می‌شد. افزون‌براین، وی در دوره‌ای پنج‌ساله به‌عنوان مدیر آژانس OutCast و مدتی به‌عنوان مدیر ارشد حساب در آژانس ارتباطی Shift فعالیت می‌کرد.

به‌طورکلی، گمان می‌رود که نخستین نسل هدست واقعیت ترکیبی اپل محصولی مستقل خواهد بود که از دوربین‌ها برای ارائه‌ی تجربه واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند. تصور می‌شود که این هدست محفظه‌ی شیشه‌ای شبیه اپل واچ و مشبک‌هایی همچون ایرپاد مکس داشته باشد. افزون‌براین، دستگاه مذکور احتمالا به سیستمی متشکل از حسگر لایدار (LiDAR) برای ردیابی دست‌های کاربر به‌منظور تشخیص فرامین مجهز است.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، پیش‌تر گزارش داده بود که قیمت این محصول ۱،۰۰۰ دلار و هم‌قیمت با آیفونی پرچم‌دار خواهد بود؛ درحالی‌که گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که قیمت این دستگاه احتمال دارد ۳،۰۰۰ دلار باشد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLENSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر