اپل با ارزش‌ترین شرکت در جهان شد

اپل.jpg

بحران کرونا اگرچه برای سراسر جهان دردسر بزرگی است، اما کمپانی‌های تکنولوژی محور با سوار شدن بر این موج، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند اپل یکی از این کمپانی‌هاست که حالا با پیشی گرفتن از آرامکو، به با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام دنیا تبدیل شده است.

اپل، کمپانی قدرتمندی که سال‌هاست با سیستم عامل متفاوت و آیفون‌ها، مک بوک‌هایش و سایر محصولاتش، راهش را از همه‌ی تولیدکنندگان گوشی، لپ تاپ و... در حوزه تکنولوژی در سراسر دنیا جدا کرده، حالا با پشت سر گذاشتن شرکت ملی نفت عربستان سعودی، با نام سعودی آرامکو، موفق شده است عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام در جهان را بدست بیاورد. درواقع حالا اپل با ارزش بازار 1.84 تریلیون دلاری، سد شرکت آرامکو با ارزش 1.76 تریلیون دلاری را شکسته و به مقام اول رسیده است.

روند همواره صعودیِ رشد ارزش بازار اپل از اواخر ماه مارس 2020 یعنی اواخر اسفندماه 98 آغاز شد و این روند رو به رشد تا به امروز و به صورت پیوسته ادامه داشته است. اما رشد 10 درصدی ارزش اپل، در ساعات پایانی روز جمعه و با انتشار گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم این کمپانی رخ داد. بنا به این گزارش مالی، درآمد اپل در سه ماهه سوم سال 2020 با افزایش 11 درصدی نسبت به سال گذشته‌اش در همین زمان، به 59.7 میلیارد دلار رسیده است. جالب اینجاست که بحران کرونا در سراسر جهان، باعث متضرر شدن این کمپانی بزرگ نشده؛ بلکه فروش کامپیوترهای مک و آیپدها، آن هم به دلیل خانه نشینی عده زیادی در سراسر جهان، درآمد فوق العاده خوبی را برای اپل به همراه داشته است.

به هر ترتیب ارزش هر سهم از کمپانی اپل در روز جمعه به 425.04 دلار رسیده است. از این رو اپل تصمیم به تعدیل سهام گرفته و قصد دارد به ازای هر سهمی که در اختیار سهام داران است، 3 سهم دیگر به آن‌ها بدهد. البته این به معنای سه برابر شدن ارزش سهام کاربران نیست و ارزش سهام کاربران همچنان حفظ خواهد شد، بلکه به همان اندازه ارزش سهام هم کم خواهد شد. این روش تنها راهی است تا سهام کمپانی بتواند با ارزش کمتر خریداری شد.

بحران کرونا اما برای سایر کمپانی‌های بزرگ حوزه فناوری هم پیشرفت‌هایی را به دنبال داشته است. آمازون یکی از همین کمپانی‌ است که بنا به گزارش‌ها، در مدت بحران کرونا، به سود دو برابری دست یابد. فیسبوک دیگر کمپانی است که با نرخ رشد 12 درصد کاربران رو به رو شده است. به این ترتیب چهار کمپانی آمازون، گوگل، فیسبوک و اپل، در این شرایط جمعا توانسته‌اند به سود 28.6 میلیارد دلاری دست یابند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر