بتسدا در حال پاسخ دادن به نظرات منفی راجع به بازی استارفیلد است

Untitled-1.jpg

استودیو بتسدا در حال دفاع از آخرین ساخته خود یعنی استارفیلد در فروشگاه استیم است و به بازیکنان توضیح می‌دهد که این عنوان، در واقع یک بازی خوب است و امکانات زیادی برای کشف و بررسی دارد.

استارفیلد به وسیله تبلیغات گسترده و پشتیبانی مایکروسافت از تیم سازنده، توانست رکورد جدیدی برای استودیو خود ثبت کند و این بازی را تبدیل به بزرگ‌ترین عرضه بین تمام بازی‌های بتسدا تبدیل کند اما ظاهرا این عنوان، به اندازه تبلیغات انجام شده مورد پسند کاربران قرار نگرفت و با نقدهای منفی از سوی بازیکنان استیم روبه‌رو شد و در طول سه ماه، میزان رضایت بازیکنان به 69 درصد و حالت Mixed تغییر پیدا کرد.

در ماه گذشته، دو نفر از توسعه‌دهندگان بازی استارفیلد در حال پاسخ دادن به نقدهای منفی این بازی در استیم هستند و به بازیکنان ناراضی توضیح می‌دهند که در واقع بازی استارفیلد یک عنوان بسیار خوب است و از بازیکنان می‌خواهند که تلاش‌های تیم توسعه را در نظر بگیرند. حتی پس از توجه گسترده رسانه‌ها به این موضوع، جواب‌های بتسدا متوقف نشده و نظرات جدید خود را در جواب پلیرهای ناراضی منتشر می‌کنند.

کاربری در توییتر، برای اولین بار کامنت‌های بتسدا در رابطه با این موضوع را منتشر شد که جواب‌های این استودیو را در تاریخ‌های 11 آبان، 18 آبان و 6 آذر نشان می‌دهد. دو کامنت اول، توسط توسعه‌دهنده استارفیلد با نام کاربری Bethesda_FalcoYamaoka منتشر شده بود اما کامنت سوم توسط کاربری دیگر به نام Bethesda_Kraken ثبت شده است که هر دو آن‌ها جزء تیم پشتیبانی این بازی هستند و به صورت رسمی توسط استیم، به عنوان توسعه‌دهندگان استارفیلد معرفی شده‎اند.

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از کاربران را ناراضی کرده است، تکراری و یکنواخت بودن این عنوان است که پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود اما هر دو کارمند استارفیلد با این موضوع مخالف و در حال انتشار پاسخ‌های مختلف در جواب بازیکنان ناراضی هستند. به گفته آن دو، این بازی خسته‌کننده نیست و دلیل وجود صفحه‌های لودینگ زیاد، به دلیل بزرگ بودن بیش از حد نقشه و مساحت بازی است. همچنین اعلام کرده‌اند که "تیم توسعه، بعضی از سیاره‌ها را خالی طراحی کرده اما دلیل بر خسته‌کننده بودن بازی نیست؛ زمانی که فضانوردان بر ماه فرود آمدند، با زمینی خالی مواجه شدند اما مطمئنا برای آن‌ها خسته‌کننده نبود."

پس از آن، توسعه‌دهندگان به بازیکنان توضیح می‌دهند که چگونه می‌توانند بیشتر از این بازی لذت ببرند. توصیه آن‌ها در این رابطه شامل ساخت کاراکترهای مختلف، پیداکردن پایگاه‌های مخفی و تجربه New Game Plus پس از اتمام داستان بازی است. همچنین از بازیکنان خواسته‌اند که نظراتشان را به صورت مستقیم با توسعه‌دهندگان در میان بگذارند تا بتوانند نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند.

جواب مستقیم توسعه‌دهندگان به نظرات منفی یک عنوان در استیم، بسیار کمیاب است و سازندگان بازی‌ها می‌دانند که جواب دادن این گونه نظرات می‌تواند به ضرر استودیو سازنده و بازی تمام شود؛ بنابراین بسیار عجیب به نظر می‌رسد که یک استودیو بزرگ مانند بتسدا در حال جواب دادن به نظرات منفی راجع به بازی خود باشد مخصوصا زمانی که به صورت واضح با نظرات بازیکنان مخالفت می‌کنند. احتمالا بتسدا پس از رسانه‌ای شدن این اقدامات و کامنت کاربران استیم در پایین متن تیم پشتیبانی استارفیلد، به این موضوع پی برده‌اند.

تیم بتسدا به مدت 8 سال در حال توسعه این بازی بوده و شکست آن می‌تواند ضربه بسیار بزرگی به تیم بتسدا وارد کند؛ هرچند عدم قرارگیری در دسته‌بندی بهترین بازی سال در مراسم گیم اواردز 2023، نمی‌تواند ظاهر خوبی برای این شرکت داشته باشد. امیدواریم که هرچه زودتر مشکلات این بازی برطرف شود و پاسخگوی تمام نیازهای بازیکنان باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر