بیل گیتس در مورد بیت کوین نظر بی‌طرفی دارد

Untitled-1.jpg

موسس کمپانی مایکروسافت، بیل گیتس، که در سال‌های اخیر فعالیت‌های بشر دوستانه‌ زیادی انجام داده، نظر خاصی نسبت به رمزارز ندارد و می‌گوید زندگی بودن ارز دیجیتال نیز جریان دارد.

بیل‌گیتس روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای که با وال استریت ژورنال انجام داده گفته است که:

شیوه کاری برخی از رمزارها باعث می‌شود که فعالیت‌های مجرمانه بیشتر شود و امکان‌پذیر شود. بهتر است که از سلاح بیولوژیکی خلاص شویم، آن‌ها واقعا چیزهای بدی هستند.

نظراتی که بیل گیتس نسبت به رمزارزها دارد، حاکی از عدم اشتیاق او نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است و به این اشاره دارد که این ارزهای دیجیتال در معرض سو استفاده و توسط کلاهبرداران استفاده خواهند شد تا نقشه راه پول‌شویی ‌آن‌ها از این راه آماده شود؛ موردی که سرمایه‌های دیجیتال غیر متمرکز از زمان ایجاد در سال ۲۰۰۹، همیشه درباره‌اش مورد انتقاد بوده‌اند.

در مصاحبه‌ای که در شبکه تلویزیونی CNBC نیز پخش شد، که نام آن برنامه Squawk Box گذاشته شده بود بیل گیتس نظرات متعادلی را ارائه می‌دهد و در رابطه با بیت کوین دیدگاهی بی‌طرف دارد:

بیت کوین ندارم، آن را هم کنار نگذاشته‌ام؛ پس در مورد بیت کوین نظری بی‌طرف دارم.

من نیز به فکر انتقال پول به شکل دیجیتال هستم تا کارمزد تراکنش‌ها را تا حد ممکن کاهش دهم. این کاری است که بنیاد گیتس مدت‌هاست در کشورهای در حال توسعه انجام داده است و این روند ادامه دارد.

او در ادامه گفته است که قیمت بیت کوین براساس هیجانات بازار بالا یا پایین می‌شود و من راهی برای پیش‌بینی عملکرد آن در آینده ندارم.

افزایش روز به روز قیمت بیت کوین را شاهد هستیم و مخالفان بسیار زیادی در سراسر جهان به دنبال انتقاد از این رمز ارز هستند و می‌گویند که بیت کوین راه حل برای مشکلی است که اصلا وجود ندارد و مقدار بسیار زیادی انرژی برای تولید تنها یک بیت کوین مصرف می‌شود، که اصلا هیچ استدلالی پذیرفته نیست.

این مصاحبه اولین سخنان بیل گیتس در مورد بیت کوین و رمزارزها نیست او در طول طمان نظرات خودش را بارها و بارها تغییر داده است. در سال 2018 او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر بتواند، علیه بیت کوین شرط می‌بندد. بیل گیتس دو سال پیش نیز در مصاحبه‌ای با CNBC گفت:

ما با تولید رمزارز چیزی به عنوان سرمایه تولید نمی‌کنید و به همین دلیل نباید انتظار افزایش قیمت داشته باشد، این نوعی از نظریه‌ی سرمایه‌گذاری «احمق‌تر از من» است.

رمزارز مورد بحث امروزه که تقریبا در همه جا شناخته می‌شود، بیت کوین از پنج‌شنبه بالای ۵۲ هزار دلار معامله می‌شود و از اوایل سال میلادی، ۸۰ درصد افزایش یافته است. اگر بخواهیم با آغاز سال میلادی بیت کوین را مقایسه کنیم، شاخص‌های داو جونز ۲٫۷ درصد، S&P 500 چهار درصد، نزدک ۸ درصد و طلا که همواره رقیب بیت کوین بوده است منفی ۶٫۴ درصد رشد کرده‌اند.

بیل گیتس با دارایی خالص 123 میلیارد دلاری که طبق گزارش فوربز، دومین انسان ثروتمند دنیا پس از جف بزوس است.

مدیر فعلی مایکرو سافت، برد اسمیت، در مصاحبه‌ای گفته بود این شرکت تصمیم زودهنگام در مورد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ندارد. بیل گیتس دیگر عضو هیئت مدیره‌ی مایکروسافت نیست (او مارس سال گذشته از این سمت کنار رفت)؛ اما نظر او و مدیران مایکروسافت در رابطه با بیت کوین تقریبا شبیه به هم است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: marketwatch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر