هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا 469 دلار است که 1200 دلار به فروش می‌رسد

ghjklhl.JPG

براساس گزارش جدید، تخمین زده می‌شود که 40 درصد از قیمت گلکسی S23 الترا برای استفاده از قطعات درون آن صرف می‌شود و سامسونگ برای ساخت هر دستگاه از این پرچمدار، حدود 469 دلار هزینه می‌کند.

شرکت "کانترپوینت ریسرچ" با انتشار یک گزارش، تخمین زده است که هزینه قطعات استفاده شده در قدرتمندترین پرچمدار فعلی سامسونگ چقدر است. بر اساس این گزارش، تنها هزینه قطعات و مواد استفاده شده در گلکسی S23 الترا به 469 دلار می‌رسد. البته برای به‌دست‌آوردن سود نهایی سامسونگ، باید هزینه‌های تحقیق و توسعه و عملیاتی مانند بازاریابی نیز در نظر گرفته شود.

با توجه به گزارش اخیر، بیشترین هزینه برای یک قطعه در پرچمدار سامسونگ، مربوط به چیپست اسنپدراگون 8 نسل دوم است که شامل پردازنده، پردازشگر گرافیکی و مودم است. قیمت این قطعه 35 درصد از کل هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد.

دومین قطعه با بیشترین هزینه در گلکسی S23 الترا، نمایشگر آن است. تقریباً 18 درصد از کل هزینه قطعات گلکسی S23 الترا به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED آن اختصاص دارد که زیر شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 قرار دارد.

Samsung-Galaxy-S23-Ultra-BoM.jpg.webp
-

قطعه بعدی که بیشترین هزینه را در تولید دستگاه‌های سامسونگ تشکیل می‌دهد، دوربین است. حدود 14 درصد از هزینه ساخت به دوربین‌ها اختصاص دارد. در گلکسی S23 الترا، سامسونگ از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی خود استفاده کرده است و سایر دوربین‌ها توسط شرکت سونی توسعه داده شده‌اند.

مهم بودن نکته‌ای که باید توجه کنیم این است که 33 درصد از هزینه ساخت گلکسی S23 الترا مربوط به قطعاتی است که توسط سامسونگ خود توسعه داده شده‌اند. تنها 35 درصد هزینه ساخت به شرکت کوالکام اختصاص دارد.

اگرچه هزینه ساخت گلکسی S23 الترا به 469 دلار می‌رسد و سامسونگ این دستگاه را با قیمت 1199 دلار به فروش می‌رساند، اما اختلاف بین هزینه ساخت و قیمت فروش، به عنوان سود در نظر گرفته نمی‌شود. تمام شرکت‌ها برای تحقیق و توسعه و همچنین عملیات مختلف مانند بازاریابی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت می‌دهند و ممکن است مبلغی نزدیک به هزینه ساخت برای این موارد صرف شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: counterpointresearch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر