گوشی آیفون 16 پرو سال آینده با لنز تتراپریسم تله فوتو به بازار عرضه خواهد شد

iphone 16.jpg

همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، مدل‌های آیفون 15 پرو امسال جایزه بهترین دوربین را از کانال یوتیوب MKBHD دریافت کرده و شرکت سامسونگ در این حوزه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

امسال، تنها گوشی آیفون 15 پرومکس دارای دوربین تتراپریسم (Tetraprism) است که زوم اپتیکال تا 5 برابر را ارائه می‌دهد. گوشی آیفون 15 پرو کوچکتر دارای همان زوم دوربین آیفون 14 پرومکس است، به این معنی که تنها تا 3 برابر می‌تواند پیش برود. آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که اپل قصد دارد سال آینده لنز تتراپریسم تله فوتو را در گوشی‌های آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرومکس معرفی کند.

هر دو مدل آیفون 16 پرو دارای لنز تتراپریسم تله فوتو برای قابلیت‌های زوم پیشرفته هستند

بر اساس گزارش MacRumors، منابع آگاه اعلام کرده‌اند که لنز تتراپریسم تله فوتو در هر دو مدل آیفون 16 پرو در دسترس خواهد بود. آخرین اطلاعات با گزارش مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر صنعت، مطابقت دارد. علاوه بر این، The Elec نیز همین موضوع را در اوایل این ماه گزارش کرد. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که اپل به‌طور واقعی بر روی سنسورهای دوربین بهبود یافته برای هر دو مدل آیفون 16 پرو کار می‌کند.

اگر با این لنز آشنا نیستید، باید بدانید که لنز تتراپریسم تله فوتو در آیفون 15 پرومکس ساختاری با شیشه تا شده است که نور را به طور مکرر منعکس می‌کند. در نهایت، این فناوری به دستگاه امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال تا 5 برابر را فراهم می‌کند. ظاهراً گوشی آیفون 15 پرو به دلیل اندازه کوچکتر ارتقاء لنز تتراپریسم تله فوتو را دریافت نکرده است. این سنسور برای کارکردن در پشت ماژول دوربین به مقداری فضا نیاز دارد بنابراین این یکی از دلایلی است که لنز تتراپریسم تله فوتو تنها در آیفون 15 پرومکس موجود است. با این حال، این طراحی در سال آینده با مدل‌های آیفون 16 پرو تغییر خواهد کرد.

iphone_16_pro

مدل‌های آینده آیفون 16 پرو انتظار می‌رود از نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های فعلی بهره‌مند شوند. این شرکت قصد دارد گوشی هوشمند آیفون 16 را با نمایشگر 6.3 اینچی و آیفون 16 پرومکس را با نمایشگر 6.9 اینچی به بازار عرضه کند. این بدان معناست که دستگاه‌ها فضای قابل توجهی برای میزبانی سنسور دوربین تتراپریسم جدید خواهند داشت.

جزئیات این نشریه نشان می‌دهد که ماژول دوربین آیفون 16 پرو شبیه ماژول داخل آیفون 15 پرومکس خواهد بود. با این حال، با وجود فضای داخلی بیشتر در گوشی iPhone 16 Pro Max، باید دید که آیا این شرکت قصد دارد پیشرفت‌های بیشتری در بخش دوربین ارائه دهد یا خیر. انتظار می‌رود شرکت اپل در نیمه دوم سال آینده مدل‌های آیفون 16 پرو را در کنار مدل‌های بازطراحی شده اپل واچ معرفی کند.

دکمه Capture: امکان ضبط ویدیو

علاوه بر این، کمپانی اپل در حال کار بر روی یک دکمه ضبط جدید برای سری آیفون 16 است که عملکردهای مرتبط با دوربین را ارائه می‌دهد. اخیراً مشخص شد که دکمه Capture به کاربران امکان ضبط ویدیو را می‌دهد. با این حال، هنوز هم هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آیا می‌توان این دکمه را به طور متفاوت برنامه‌ریزی کرد تا عملکردهای مختلفی انجام دهد یا خیر وجود ندارد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر