حفره امنیتی خطرناک در اپلیکیشن Mail آیفون کشف شد

iOS-13-Mail-app-updates

یه حفره امنیتی خطرناک در اپلیکیشن Mail در سیستم عامل iOS کشف شده است که هکرها به واسطه آن می‌توانند به آیفون نفوذ کنند.

گوشی‌های آیفون را همواره با عنوان امنیت می‌شناسیم. حالا اما محققان سایبری شرکت ZecOps خبری را منتشر کرده‌اند که از وجود یک باگ خطرناک امنیتی در اپلیکیشن Mail اختصاصی سیستم عامل iOS می‌گوید. این شرکت تقریبا مطمئن است که این حفره برای حملات هدفمند و با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته به کار می‌رود.

به گفته این شرکت، حداقل 6 فرد مهم به واسطه همین باگ، هک شده‌اند که یکی از این افراد، مقام ارشد یکی از اپراتورهای مخابراتی ژاپن بوده است. دیگر افراد امهم از جمله مدیران شرکت‌هابشرکت‌های ثروتمند آمریکای شمالی بوده‌اند. البته این شرکت به دلیل حفظ حریم خصوصی، اشاره‌ای به نام این افراد نکرده است. حالا مسئله اینجاست که این شرکت موفق نشده است تا کدهای مخرب و آسیب زا را بیابد زیرا به نظر می‌رسد که این ایمیل‌ها از راه دور حذف شده‌اند.

مدل این حمله به این صورت است که هکرها یک ایمیل خاص را برای قربانی ارسال می‌کنند و با این کار حفره امنیتی موجود در اپلیکیشن Mail در سیستم‌عامل‌های iOS 12 یا iOS 13 مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد انواع دیگری از این حفره از حداقل iOS 6 که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده، وجود داشته است.

بدی ماجرا اینجاست که قربانی حتی بدون دانلود بدافزار یا بازدید از یک سایت خاص هم مورد حمله قرار می‌گیرد. درواقع هکرها تنها با ارسال یک ایمیل خاص برای کاربر، در صورتی که کاربر آن را باز کند، به سادگی می‌توانند به گوشی آیفون او نفوذ کنند.

خوشبختانه این شرکت وجود حفره امنیتی موردنظر را ماه گذشته به اپل گزارش داده است و در جدیدترین نسخه بتا iOS این مشکل برطرف شده است. گفته می‌شود طی هفته‌های آینده عموم کاربران وصله امنیتی مربوط به این موضوع را دریافت می‌کنند.

شرکت ZecOps در نهایت در گزارش خود اشاره کرده است که اگر نگران این موضوع هستید، بهتر است جدیدترین نسخه بتا iOS را روی آیفون خود نصب کنید. در غیر این صورت بهتر است اپلیکیشن Mail را غیرفعال کرده و در عوض از اپلیکیشن‌های دیگری همچون OutLook یا جیمیل استفاده کنید.

اخبار مرتبط:

آیفون SE 2020 اپل رونمایی شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر