در دوران اخیر، اجرای ناپسند برخی از شرکتهای گارانتی موبایل، منجر به ظهور شکایات فراوان از سوی مشتریان شده است.
به منظور اصلاح وضع، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تصمیم به تقویت نظارت بر کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراه گرفته است. حمید محلهای، مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت، اعلام کرده است که شرکتهای گارانتی موبایلی که عملکرد نادرستی داشته باشند، مجوز خود را از دست خواهند داد.
در یک گفتوگو با صدا و سیما، محلهای اظهار کرد: "همه شرکتهای گارانتی در حال حاضر به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شدهاند و شرکتهایی که به درستی عمل نکنند، مجوز آنها لغو خواهد شد."
وی افزود: "اگر پس از خرید گوشی هر نقصی بوجود آید و تأمینکننده خدمات قادر به تعمیر آن نباشد، کالا باید با یک دیگر معافی گردد."
تشدید نظارت و پاسخ سریع به شکایات شهروندان از جمله راهکارهای وزارت صمت در بهبود و ساماندهی بازار خدمات پس از فروش تلفن همراه است. محلهای تأکید کرد که به شکایات از کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراه در مدت یک هفته پاسخ داده میشود.
در پاسخ به سوال درباره مزایای پیوستن گوشیهای تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش، محلهای اظهار کرد: "در حال حاضر هیچ واردکننده یا تأمینکننده گوشی تلفن همراهی وجود ندارد که در سامانه ثبتنام نکرده باشد و یا محصولاتش را اعلام نکرده باشد."
وی افزود: "حدود دو ماه پیش این شرکتها به صورت سیستمی متصل نبودند، اما اکنون تا پیش از اظهار و شناسنامه خدمات پس از فروش و تأیید نشوند، هیچ امکانی برای واردات یا اظهار واردات یا اظهار تولیدی وجود ندارد."
وی اظهار کرد که در حوزه خدمات پس از فروش برای تلفن همراه و لوازم خانگی، کلیه شرکتهای تولیدکننده به سامانه متصل شدهاند و گفت: "در مورد سایر کالاهای لوازم خانگی تولید داخل، کاملاً به سامانه خدمات پس از فروش متصل شدهاند."
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: فیسیت
ثبت نظر