تیم هکری انانیموس مدعی سرقت 35 هزار فایل مهم از بانک مرکزی روسیه شد

hack.jpg

گروه هکری با نام «انانیموس» که قبلا تهدید کرده بود بانک مرکزی روسیه را هک خواهد کرد، امروز مدعی شده که این سازمان را هک کرده است. در بیانیه‌ای که این گروه هکری منتشر کرده تا 48 ساعت آینده قرار است 35 هزار فایل از توافقات محرمانه بانک روسیه در بستر اینترنت منتشر شود.

براساس گزارشاتی که تا به الان منتشر شده است، این گروه هکری با انجام هک‌های اجتماعی به شهرت رسید، اما الان مدعی است که 28 گیگابایت از اطلاعات بانک مرکزی روسیه را به دست آورده. این حمله بخشی از عملیات OpRussia بوده که در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین برنامه‌ریزی شده بود.

برخی از گزارش‌ها خبر از این می‌دهد که داده‌های افشایی همین حالا برای دانلود در دسترس عموم کاربران قرار داده شده است. غیرانتفاعی DDoSecrets هم اعلام کرده که همه اطلاعات منتشره را روی وب‌سایت خود آرشیو می‌کند.

حساب رسمی تیم هکری انانیموس برای اینکه ادعای خود را به تایید برساند اسناد بانکی را به زبان روسی منتشر کرده است. با این حال، بانک مرکزی روسیه هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده است.

anonymous-hacker-maske-guy-fawkes-laptop.jpg
-

بعد از جنگ روسیه و اوکراین چند سازمان روسی دیگر هم تحت حمله گروه انانیموس قرار گرفتند. هک بانک مرکزی روسیه در شرایطی اتفاق افتاده که آینده «الویرا نبیولینا»، رئیس بانک روسیه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

گروه انانیموس همچنین تهدید کرده که زیرساخت اینترنت روسیه، به ویژه شبکه‌های کرملین، دومای دولتی و وزارت دفاع را از کار می‌اندازد. این گروه همچنین شبکه‌های تلویزیونی دولتی از جمله راشا تودی (RT) و چند پلتفرم استریمینگ دیگر را تهدید کرده بود.

افزون بر این، انانیموس علیه شرکت‌های خارجی که فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف نکرده‌اند هم اقداماتی انجام داده و به نظر می‌رسد که پیش از پایان جنگ فعالیت‌های خود را متوقف نخواهد کرد. این گروه اوایل اسفند اعلام کرده بود که مسئولیت حمله به برخی وب‌سایت‌های دولتی روسیه را برعهده می‌گیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: securityaffairs

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر