کرونا چیلیوری را به پایان راه کشاند

چیلیوری

به دنبال شیوع کرونا در کشور، کسب و کارها زیادی متضرر شدند که چیلیوری یکی از این استارتاپ‌ها است. چیلیوری پس از مدت‌ها تلاش، بالاخره مجبور شد پایان فعالیت خود را رسما اعلام کند.

کرونا این روزها به بزرگ‌ترین مسئله جهانی تبدیل شده است و تبعات زیادی را برای کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا و البته ایران به دنبال داشته است. از جمله این اتفاقات و تبعات می‌توانیم به تعدیل نیروی 182 نفری علی بابا اشاره کنیم. حالا هم نوبت به چیلیوری، سرویس آنلاین سفارش غذا رسیده است که پس از تلاش‌های بسیار اخیر، در نهایت به دلیل مشکلاتی که به دنبال شیوع کرونا در کور گریبان گیرش شده بود، برای همیشه و یا حداقل شرایط کنونی تعطیل شد.

درواقع علیرضا صادقیان، مدیرعامل سرویس آنلاین سفارش غذای چیلیوری، با انتشار پستی در توییتر خود، پایان چیلیوری را اعلام کرد:

چیلیوری با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، با همه با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی 4.5 سال کشیده بودند، به پایان رسید. از همه همکارانی که طی این سال‌ها، خصوصا در سال 98 و در اوج سختی‌ها برای چیلیوری زحمت کشیدند، سپاسگزارم.

-

پایان رسمی فعالیت چیلیوری - توییت مدیرعامل چیلیوری
پایان رسمی فعالیت چیلیوری - توییت مدیرعامل چیلیوری -

چیلیوری طی این سال‌ها تلاش‌های زیادی کرده بود تا بتواند در حوزه فعالیت خود ماندگار شود. به عنوان آخرین تلاش می‌توانیم به سه ماه گذشته اشاره کنیم که چیلیوری و ریحون با هم ادغام شدند تا بلکه بتوانند با اسنپ فود، استارتاپی که در حوزه سفارش آنلاین غذا، حرف اول را می‌زند، رقابت کنند. موضوع کرونا و همه‌گیر شدن این ویروس اما یک چالش بزرگ برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایرانی ایجاد کرد که یکی از قربانیان این چالش‌ها هم، چیلیوری بود. در بیانیه‌ای که از سمت چیلیوری منتشر شده است، این استارتاپ سال 98 را به عنوان پرچالش‎‌ترین سال برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ کشور نامیده و در این خصوص چنین توضیح داده است:

ما از نخستین روزهای فعالیت، خودمان را برای شرایط سخت آماده کرده بودیم. اما اغراق نیست اگر بگوییم سال ۹۸ پرچالش‌ترین سال برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کشورمان بوده است. باید اعتراف کنیم مصائب و مشکلات امسال و ادامه‌ی شرایط استثنائی کنونی از توان استارتاپ ما فراتر رفته است.

-

در تصویر زیر بیانیه کامل چیلیوری برای پایان فعالیتش را می‌بینیم:

بیانیه پایان رسمی فعالیت چیلیوری
بیانیه چیلیوری برای پایان فعالیت -

ماجرا اینجاست که شیوع کرونا یک مسئله جهانی است و همه مردم جهان، کسب و کارهای کوچک و بزرگ و غول‌های مختلف را درگیر کرده است. همین موضوع باعث شده است تا هم کسب و کارهای زیادی متضرر شوند و هم عده زیادی از کارکنان، کار و درآمد خود را از دست بدهند.

اخبار ایران:

نقشه نشان: برای مقابله با کرونا نواحی پرتردد عابران پیاده در شهرها را اضافه کردیم

تلاش وزیر ارتباطات برای بهبود سرعت اینترنت؛ وضعیت اینترنت شما چطور است؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: حساب توییتر مدیر چیلیوری


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر