علی بابا مجبور به تعدیل نیرو شد؛ 182 کارمند بیکار شدند

علی بابا.jpg

به دنبال شیوع کرونا ویروس در کشور و فلج شدن صنعت گردشگری در ایران، علی بابا برای بقای مجبور شد تا 182 نفر از نیروهای خود را تعدیل کند.

کرونا ویروس اقتصاد سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده و ایران هم به عنوان یکی از کشورهای درگیر این بیماری، دچار مشکلات زیادی شده است. مسئله اینجاست که مشکل کرونا ویروس در زمانی نزدیک به تعطیلات نوروز رخ داده است و همین ماجرا بیشتر از هر چیزی باعث شده است تا صنعت گردشگری کشور آسیب ببیند. یکی از استاراتاپ‌هایی که در این حوزه متضرر شده‌اند، علی بابا است.

همه این مشکلات در کنار سایر مسائلی که سال 98 به همراه داشت، باعث شد تا امروز علی بابا تصمیم بگیرد 182 نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

درواقع امروز مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی بابا، این تصمیم را در توییتر خودش اعلام کرد. وی توضیح داده است که به دلیل متضرر شدن صنعت گردشگری ایران به دنبال همه مسائل اخیرِ رخ داده در کشور، از جمله شیوع کرونا، علی بابا امکان تمدید قرار داد 182 نفر از کارمندان خود را ندارد. این در حالی است که علی بابا در کل 752 کارمند دارد.

درواقع به دنبال شیوع کرونا ویروس در کشور، پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل‌ها و تورهای. بسیاری کنسل شدند. درواقع تا 4 روز گذشته حدود 50 میلیارد تومان استرداد بلیت برای علی بابا رقم خورده بود و این روند احتمالا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. همین موضوع در کنار تمام مسائلی که در یک سال گذشته تجربه کرده‌ایم، باعث شد تا علی بابا به فکر تعدیل نیرو بیفتد.

اخبار مرتبط:

نقشه بلد تمام بیمارستان‌های نگه‌دارنده بیماران کرونا را نمایش می‌دهد

دیجی‌کالا گزارش صداوسیما درباره احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا را تکذیب کرد

علی بابا برای تعدیل نیرو در بیانیه خود چنین توضیح داده است:

سال ۹۸ برای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود و به رغم همه‌ی این تلاطم‌ها که امسال با آن دست‌وپنجه نرم کردیم، خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه کردیم. با اینکه شروع این سال با بلایای طبیعی همراه بود ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی‌بابا رقم بزنیم. اما شروع فص پاییز و اتفاقاتی که از نیمه‌ی آن تا به امروز رقم خورد، بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. در آخرین مورد که وضعیت نامشخصی را برای همه‌ی ما رقم زده، شیوع ویروی کرونا باعث شد، درآمد خود را در آستانه‌ی ششمین سالگرد تأسیس علی‌بابا از دست بدهیم. بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه‌ی گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی، برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها، علی‌رغم میل باطنی‌مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از همکاران‌مان در علی بابا را فراهم کنیم.

-

تعدیل نیرو علی بابا
بیانیه علی بابا برای تعدیل نیرو -


منبع خبر: توییتر علی بابا


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

داود

چهارشنبه, 14 اسفند 1398

درسته اتفاقات غیرقابل پیش بینی برای هر کشوری ارگانی شرکتی رخ میده اما به نظرم با توجه به این برهه زمانی و زمانهای غیر قابل پیشبینی شرکتها و ارگانها همیشه باید همچین روزهایی را پیش بینیهای لازم را بکنند و صندوقی برای روز مبادا داشته باشند..اینکه همیشه مثبت اندیش باشیم ذهنیت خوبیست اما باید در عمل هم مثبت اندیش روز مبادا باشیم یعنی خلق مثبت در روزهای منفی

پاسخ

مارال

چهارشنبه, 14 اسفند 1398

سلام....من یکبار ازین سایت یه هتل خارجی تو پاتایا رزو کردم (sabai wing pattaya) ...پشتیبانی و خدماتشون واقعا خوب بود ....البته از قیمتشون راضی نبودم چون بالا بود ولی خوب همینکه تونستم هتل مورد نظرم رو با خیال راحت از ایران راحت رزو کنم برام ارزش داشت.....امیدوارم سایتهای گردشگری نظیر این سایت در سال اینده این مشکلات رو نداشته باشن و بتونن بیشتر پیشرفت کنن.....

پاسخ

رضا ایزدی

شنبه, 17 اسفند 1398

این کارشون و بی کار کردن این همه آدم اصلا صحیح نبود
میتونستند نیروهاشون رونگه دارند .چند تا از بیلبورهاشون رو برمیداشتند حقوق پرسنل در میومد
چرا سایتهای مشابه مثل تیکیتو و فلایتیو ضرر داردند ولی تونستند نیروهاشون رو تعدیل نکنند

پاسخ

ثبت نظر