علی بابا رباتی برای تشخیص کرونا ویروس در 20 ثانیه ساخته است

کرونا ویروس.jpg

به دنبال شیوع کرونا ویروس در سراسر دنیا، علی بابا برای تشخیص سریع این بیماری، ربات هوش مصنوعی را ساخته است که تنها در مدت 20 ثانیه قادر است این ویروس را با احتما 96 درصد، تشخیص دهد.

کرونا ویروس این روزها همه مردم سراسر جهان را درگیر خود کرده است. در طی این مدت رویدادهای زیادی در سراسر دنیا همچون رویداد MWC2020 لغو شد، کسب و کارهای زیادی در سراسر دنیا برای حفظ سلامت کارمندان خود به دورکاری روی آوردند، کسب و کارهای زیادی متضرر شدند و... .

حالا علی بابا، یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌ها و کمپانی‌های e-commece دنیا که در چین واقع است، در تلاش است تا از دانش فنی خود برای مبارزه با کرونا ویروس استفاده کند. در واقع مرکز تحقیقات علی بابا با نام آکادمی Damo یک سیستم تشخیص جالب و مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است که می‌تواند کرونا ویروس را با احتمال 96 درصد و در زمانی بسیار کوتاه تشخیص بدهد.

این سیستم برای تشخیص کرونا ویروس در بدن افراد، همچنان به سی تی اسکن (CT Scan) نیاز دارد اما گفته می‌شود که این سیستم هوش مصنوعی جدید علی بابا علاوه بر اینکه سریع‌تر از روش‌ معمول کنونی است، نسبت به پزشکان سریع‌تر بوده و با سرعت بیشتری بیماری را تشخیص می‌دهد.

این ابزار هوشمند علی بابا در حال حاضر در بیمارستان Qiboshan معرفی شده است و قرار است که در 100 بیمارستان دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

CT اسکن انجام شده برای تشخیص بیماری کرونا
CT اسکن انجام شده برای تشخیص بیماری کرونا -

سیستم تشخیص کرونا علی بابا

محققان علی بابا درباره این سیستم تشخیص کرونا ویروس توضیح داده‌اند که این ابزار هوش مصنوعی قادر است کرونا ویروس را با احتما 96 درصد به درستی تشخیص بدهد. این در حالی است که بیماری‌های دیگری با علائم مشابه با کرونا وجود دارد که این سیستم قادر به تمییز دادن آن‌ها از کرونا است.

این سیستم از داده‌های جمع آوری شده از بیش از 5000 کیس تایید شده کرونا ویروس استفاده می‌کند و برای تشخیص این بیماری، تنها به 20 ثانیه زمان نیاز دارد. این در حالی است که پزشکان برای تشخیص ویروس کووید 19 به 5 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارند.

بیمارستان Qiboshan به صورت تخصصی برای درمان بیماری کرونا اختصاص یافته است. حالا این بیمارستان به همین ربات هوش مصنوعی علی بابا مجهز شده است تا به کمک پزشکان و پرستاران بیاید. این ربات داروها را به کارمندان بیمارستان تحویل داده و به صورت دائم دمای بیماران را می‌سنجد. ضمنا علی بابا در نظر دارد تا این ربات را در اختیار 100 بیمارستان دیگر هم قرار بدهد.

منبع خبر: zmescience


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر