هواوی تراشه جدید 5 نانومتری Kirin 9006C را معرفی کرد

gyujyg.jpg

با وجود تحریم‌های سنگین ایالات متحده، شرکت فناوری چینی بزرگ، هواوی، توانسته است یک تراشه پیشرفته با فناوری 5 نانومتری به نام Kirin 9006C SoC معرفی کند.

این پیشرفت در حوزه تراشه‌ها، تنها چند ماه پس از معرفی تراشه 7 نانومتری Kirin 9000S اتفاق افتاده است که در گوشی‌های هوشمند اخیر سری میت 60 حضور دارد.

تحریم‌های ایالات متحده، به ویژه بر روی بخش فناوری چین و برندهای داخلی مانند هواوی تأثیر زیادی گذاشته است. این تحریم‌ها با محدود کردن دسترسی به نیمه‌رساناها و سیلیکون‌های اساسی از جمله محصولات شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام، تأثیر منفی بر شرکت‌های چینی داشته و به‌خصوص بر هواوی که به فناوری آمریکایی وابسته بوده است.

با این وجود، هواوی در ابتدای امسال با موفقیت تراشه 7 نانومتری خود، Kirin 9000S، به بازار عرضه کرد. این تراشه توسط شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها (SMIC) تولید شده و در گوشی‌های هوشمند سری میت 60 به فروش رفته است.

HUawei-Mate-60-Pro-beige

هواوی اکنون با معرفی تراشه جدید 5 نانومتری Kirin 9006C، این مسیر را ادامه می‌دهد. Kirin 9006C با هشت هسته CPU ARM (چهار A77 و چهار A55) با سرعت کلاک حداکثر 3.13 گیگاهرتز عرضه شده است. این تراشه، علیرغم مشخصات فنی پیشگامانه نسبت به استانداردهای ادعاهای کوالکام یا مدیاتک، با طراحی پیشرفته‌تر از تولید فعلی SMIC به بازار آمده است.

Kirin 9006C تاکنون تنها در لپ‌تاپ Qingyun L540 از هواوی یافت می‌شود. با این حال، این تراشه با پتانسیل بسیار بالا، به عنوان قسمتی از سری گوشی‌های هوشمند P70 هواوی در آینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این تصمیم می‌تواند نشان دهد که هواوی به جهت پیشبرد فناوری 5 نانومتری Kirin، حتی با تحریم‌های ایالات متحده، توانسته است مرزها را گسترش دهد و از توانمندی‌های SMIC بهره‌مند شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر