هکرهای چینی در تلاش برای نفوذ به قلب شبکه‌های ارتباطی آمریکا

china & usa

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که هکرهای چینی در یک عملیات جاسوسی گسترده، حداقل سه اپراتور بزرگ مخابراتی این کشور را هدف قرار داده‌اند. هدف اصلی این حمله‌ها، شناسایی شهروندان چینی بوده که تحت نظارت نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده قرار دارند.

براساس گزارش منتشر شده در نشریه وال‌استریت ژورنال، اپراتورهای AT&T، ورایزن و لومن از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که توسط این هکرها مورد حمله قرار گرفته‌اند. البته احتمال می‌رود که تعداد بیشتری از شرکت‌های مخابراتی آمریکا هدف این حملات بوده باشند. همچنین گفته می‌شود که هکرها برای مدت چندین ماه به سیستم‌های این شرکت‌ها دسترسی داشته‌اند. با این حال، تا به این لحظه هیچ‌یک از این اپراتورها واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.

نفوذ گسترده هکرهای چینی به سیستم‌های مخابراتی آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، وزارت امنیت داخلی و FBI در حال بررسی ابعاد این نفوذ هستند. هرچند جزئیات بیشتری توسط این نهادها فاش نشده، اما به نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در جریان این موضوع قرار گرفته است. یکی از مقامات امنیتی آمریکا اظهار داشته که شناسایی کامل میزان نفوذ انجام‌شده به سیستم‌های این اپراتورهای بزرگ زمان‌بر خواهد بود.

 

l93820241006142226
-

به گفته مقامات آمریکایی، یکی از اهداف این حمله‌ها، دستیابی به اطلاعات مربوط به درخواست‌های قانونی برای استراق سمع بوده است. همچنین شواهدی از هدف‌ قرار گرفتن سیستم‌های رهگیری قانونی به دست آمده است.

براساس این گزارش، احتمالاً سرویس جاسوسی خارجی چین و وزارت امنیت دولتی این کشور پشت این حملات قرار دارند. مقامات آمریکایی معتقدند گروه هکری Salt Typhoon، که تحت نظارت وزارت امنیت دولتی چین فعالیت می‌کند، مسئول این نفوذ گسترده است.

در واکنش به این اتهامات، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تمامی ادعاهای مقامات آمریکایی را تکذیب کرده و تأکید کرده است که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و شرکت‌های امنیت سایبری به دنبال ایجاد شواهد جعلی و انتشار اطلاعات نادرست درباره نقش دولت چین در این حملات سایبری هستند. وی همچنین مدعی شد که چین خود یکی از قربانیان حملات سایبری است.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: wsj.com

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر