دسترسی به سایت وزارت علوم قطع شد؛ دوباره یکی از سرویس‌های دیگر دولتی هک شد

hacker.jpg

در ظهر امروز، یک گروه هکر اعلام کرد که سایت وزارت علوم را هک کرده و اطلاعاتی به دست آورده است. با این حال، وزارت علوم ادعای این گروه هکر را تأیید نکرده و اعلام کرده است که در حال بررسی این موضوع می‌باشد.

این گروه هکر پیش‌تر به حملات سایبری علیه سایت‌های دولتی اعم از وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و صدا و سیما مشغول بوده و اکنون از موفقیت در هک کردن سایت وزارت علوم خبر داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این گروه هکر بیش از ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه مرتبط با وزارت علوم را هک کرده و تصاویری از تغییرات صفحه اصلی سایت و ۲۰ سامانه زیرمجموعه آن را منتشر کرده است. در حال حاضر، سایت وزارت علوم از دسترس خارج شده است.

خبرگزاری ایرنا در توضیحات خود ذکر کرده که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این سایت به عنوان منبع اطلاعاتی جهت تحقیق از دسترس خارج شده و اخبار مبنی بر هک شدن آن هنوز تأیید رسمی نگرفته است. معاون روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با این خبرگزاری به توضیحات بیشتری درباره این موضوع پرداخته و اظهار کرده است که به منظور تحقیقات بیشتر، سایت از دسترس خارج شده تا مشخص شود آیا واقعاً به هک مبتلا شده یا خیر.

در هفته‌های اخیر، سامانه‌های دولتی دیگر نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته و به عنوان نتیجه، برخی از اطلاعات شخصی کارکنان به خطر افتاده است. این حوادث باعث تأکید بیشتر سازمان‌های دولتی بر امنیت سایبری و حفاظت از داده‌های حساس شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر