شیائومی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی موبایل جهان در ماه ژوئن بوده است

Untitled-1.jpg

تقریبا دو هفته پیش بود که غول تکنولوژی چینی توانست از اپل عبود کند و به مقام دوم در جدول تولید موبایل در دنیا دست پیدا کند. حالا در گزارشی جدید که کمپانی مشهور کانترپوینت منتشر کرده و مربوط به ماه ژوئن (خرداد-تیر) است، بزرگترین تولیدکننده موبایل شیائومی معرفی شده و این یعنی اینکه سامسونگ را نیز پشت سر گذاشته.

شیائومی در این روزها به بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل تبدیل شده و باید به این نکته نیز توجه کنیم که این اولین باری است که این شرکت چینی به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کرده.

بدون شک باید منتظر بمانیم و متوجه شویم که آیا این رشد شیائومی در سه ماهه سوم سال 2021 نیز ادامه دار خواهد بود یا که خیر. اگرچه احتمالا در این محدوده‌ی زمانی هم سامسونگ می‌تواند موقعیت خود را حفظ کند، اما روی هم رفته گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که رشد شیائومی یک تهدید مهم برای سامسونگ محسوب می‌شود.

Xiaomi-2-1.jpg
-

طی یک سال گذشته وضعیت شیائومی روزبه‌روز بهتر شده ولی از طرف دیگر آمار فروش گوشی‌های سامسونگ کاهش پیدا کرده، هواوی عملا از بازار جهانی حذف شده و ال‌جی هم دیگر در بازار موبایل حضور ندارد. در نهایت تمام این عوامل فرصت ایدئالی را برای رشد بیشتر شیائومی‌ فراهم کرده‌اند.

اما شیائومی برای اینکه بتواند موقعیت خود را به عنوان رهبر بازار موبایل تثبیت کند، در ابتدا باید حداقل یک فصل کامل بالاتر از سامسونگ قرار بگیرد و سپس چند فصل پیاپی این مقام را حفظ کند. آیا سامسونگ با عرضه‌ی گوشی‌های تاشوی جدید می‌تواند فاصله‌ی خود را از شیائومی‌ افزایش دهد؟ آیا شیائومی‌ با عرضه‌ی گوشی‌های ارزان‌تر بیش از پیش سامسونگ را تحت فشار قرار می‌دهد؟ طی ماه‌های آینده وضعیت رقابت این دو غول بازار موبایل روشن‌تر خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر