سازمان بهداشت جهانی زیرسویه جدیدی از ویروس کرونا را تحت نظر قرار داد

ghvdf.jpg

سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام امیکرون EG.5.1 یا "اریس" را تحت‌ نظر خود قرار داده است، که در حال حاضر در حال شیوع است. این ظهور نشان‌دهنده ادامه جهش‌های ویروس کرونا و تهدیدی که هنوز به پایان نرسیده است می‌باشد.

براساس گزارش منتشر شده در فوربز، سازمان بهداشت جهانی در تاریخ 19 ژوئیه (28 تیرماه)، سویه جدیدی از ویروس SARS-CoV-2 با نام EG.5# را به فهرست سویه‌های تحت نظارت خود اضافه کرده است. در نتیجه، تمامی زیرسویه‌های EG.5 از جمله EG.5.1 نیز تحت‌ نظر این سازمان قرار گرفته‌اند.

از آنجایی که نام‌گذاری رسمی این زیرسویه‌ها می‌تواند ابهام‌زا باشد، معمولاً از نام‌های مستعار برای این ویروس‌های جدید استفاده می‌شود. در مورد EG.5.1 نیز "اریس" نامی مستعار است که توسط "رایان گرگوری"، استاد بیولوژی دانشگاه گوئلف انتاریو کانادا، انتخاب شده است.

0d6c9c64010e4fa78cfd6e1f612ff539_18.jpg.webp
-

این نوع جدید کرونا شامل ویژگی‌های دو سویه دیگر به نام‌های XBB.1.9.2 و S:F456L می‌باشد. گرگوری تأکید می‌کند که اریس به نسبت به سویه‌های قبلی به شدت تغییر نیافته و احتمالاً علائم شدیدتر یا بیماری وخیم‌تری در افراد ایجاد نخواهد کرد، اما سرعت گسترش آن بیشتر به نظر می‌رسد.

سازمان امنیت بهداشت بریتانیا در تاریخ 20 ژوئیه تخمین زده بود که حدود 14.55 درصد از موارد ابتلا به کرونا توسط EG.5.1 تشکیل می‌شود و این سویه با نرخ رشد 20.51 درصد در هر هفته در حال افزایش است. این زیرسویه به‌طور محتمل تا تاریخ 22 ژوئیه حدود 11.9 درصد از مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که اریس تبدیل به رایج‌ترین سویه کرونا در ایالات‌متحده شده است.

اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بستری شدن به دلیل کرونا در هفته‌ای که تا 22 ژوئیه ختم می‌شود، 12.1 درصد افزایش یافته است. همچنین کشف این ویروس در نمونه‌های فاضلاب از مناطق مختلف ایالات‌متحده نیز افزایش یافته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: forbes

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر