ادعای بزرگ ایلان ماسک: خودروهای تسلا تا پایان سال کاملاً خودران می‌شوند

dvdvfd.jpg

ایلان ماسک در ادعای جدید و جنجالی خود اعلام کرده است که فناوری خودران کامل تسلا (موسوم به FSD) همین امسال در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که هیچ شواهدی مبنی بر پیشرفت چشمگیر تسلا در زمینه فناوری خودران وجود ندارد.

مرد بزرگ تکنولوژی، در کنفرانس هوش مصنوعی اخیراً برگزار شده در شانگهای، ادعای بزرگ خود را مطرح کرد. ایلان ماسک از طریق ارتباط ویدیویی در این کنفرانس شرکت کرده بود و به مباحث مختلفی پرداخت، از جمله هوش مصنوعی و استفاده تسلا از آن. وی در سخنان خود تأیید کرد که تسلا از هوش مصنوعی در حوزه رانندگی خودکار استفاده می‌کند و گفت: "من فکر می‌کنم تسلا به فناوری خودران کامل که نیازی به نظارت انسان نباشد، بسیار نزدیک است."

آقای ماسک در ادامه تأکید کرد که این تنها یک حدس است، اما او معتقد است که تسلا تا اواخر سال جاری به فناوری خودران سطح 4 و 5 دست پیدا خواهد کرد. در هر صورت، اگر این ادعا درست باشد و تسلا بتواند تا پایان سال محصولات خود را به فناوری خودران سطح 4 و 5 مجهز کند، باید منتظر زلزله‌ای بزرگ در صنعت خودرو باشیم.

شاید بدانید در سطح چهارم فناوری خودران، راننده از دخالت در کنترل خودرو مستقل خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر خودرو به این سطح مجهز باشد، قادر خواهد بود تقریباً تمامی سناریوهای رانندگی را مدیریت کند. البته، مدل‌های مجهز به این سطح همچنان با امکان رانندگی دستی و کنترل خودرو توسط راننده تولید می‌شوند تا لذت رانندگی حفظ شود!

tesla-autopilot-now-under-fire-in-uk-1-1_result.jpg.webp
-

آیا ادعای ایلان ماسک صحت دارد؟

اگرچه فناوری FSD تسلا دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است، اما در حال حاضر با فناوری خودران سطح 4 فاصله زیادی دارد. بنابراین، به ادعای آقای ماسک با تردید نگریست. جالب است بدانید که مرسدس بنز اوایل امسال مجوز استفاده از فناوری خودران سطح 3 را برای مدل‌های خاصی در بازار آمریکا دریافت کرده است. اولین خودروهای مجهز به این فناوری در آمریکا، سدان‌های لوکس S کلاس و EQS هستند که به فروش می‌رسند.

مهم است بدانید حتی اگر تسلا به فناوری خودران کامل دست پیدا کند، شرکت قادر به تجهیز محصولات خود به این فناوری از ابتدا نخواهد بود. استفاده از این فناوری نیازمند دریافت مجوز از مراجع مانند اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) است. با توجه به رابطه نامطلوب این ارگان با تسلا به دلیل تصادفات اتوپایلوت، احتمال یک توافق سریع بر سر استفاده از فناوری خودران کامل بسیار کم به نظر می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: futurism

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر