ایلان ماسک قابلیت مسدودکردن کاربران را از شبکه اجتماعی ایکس حذف می‌کند

elon musk.jpg

الان ماسک افشا کرده است که قابلیت مسدود کردن کاربران در شبکه اجتماعی ایکس به زودی از دسترس خارج خواهد شد؛ با این حال، شما هنوز قادر خواهید بود که در بخش پیام‌های خصوصی (DM) از این امکان استفاده نمایید. به گفته‌اش، استفاده از ویژگی بلاک از دید او منطقی نمی‌آید و به جای آن، می‌توان از قابلیت ساکت کردن (Mute) استفاده نمود.

به تازگی، اکانت توییتر باشگاه مالکان تسلا در یک توییت در صفحه خود از کاربران پرسیده بود که آیا تفاوتی میان بلاک کردن و ساکت کردن (Mute) کاربر وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ، الان ماسک اعلام کرده است: "بلاک به عنوان یک ویژگی به زودی از بین خواهد رفت، به جز در بخش پیام‌های خصوصی (DM)."

همچنین، موسس توییتر، جک دورسی، نیز تصریح نموده که از نظر او، استفاده از قابلیت بلاک منطقی نیست، و او تایید می‌کند که تنها امکان ساکت کردن (Mute) کاربران حفظ خواهد شد.

Screenshot-2023-08-19-085747.jpg.webp
-

حذف امکان بلاک کردن از ایکس منجر به اعتراضات طرفداران این قابلیت شده است. تعداد زیادی از کاربران از این ویژگی استفاده کرده و خود را از آزار اسپمرها محافظت نموده‌اند. این ویژگی به عنوان یک ابزار مدیریت محتوا برای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه قابلیت ساکت کردن (Mute) نیز وجود دارد، اما افرادی که ساکت شده‌اند همچنان می‌توانند پست‌ها را ببینند و به توییت‌ها پاسخ دهند، در حالی که شما پاسخ‌های آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید.

با وجود این، لازم است دیده شود که ایکس چگونه قصد دارد این تغییر را در پلتفرم خود اجرا نماید. برخی از کاربران نیز اشاره کرده‌اند که دستورالعمل‌های اپل و گوگل ممکن است اجرای قابلیت بلاک کردن را در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی الزامی سازند.

در ماه‌های اخیر، الان ماسک چندین بار اعتراض خود را به استفاده از قابلیت بلاک کردن اعلام کرده است. او بیان کرده که توییتر باید امکان بلاک را با یک قابلیت ساکت کردن (Mute) قوی‌تر جایگزین کند. او همچنین از وجود لیست‌های بزرگ بلاک و تبلیغات بزرگ بلاک علیه کاربران مشترک سرویس بلو نیز انتقاد نموده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-elonmusk

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر