استفاده از eSIM تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۸۰ درصد بیشتر خواهد شد

Untitled-1.jpg

پیش‌بینی شده است که تا سال 2025 بیش از 3.4 میلیارد دستگاه گجت هوشمند از eSIMپشتیبانی خواهند کرد؛ این به این معنی است که با رشد 180 درصدی مواجه خواهیم بود.

تا پایان سال میلادی جاری یعنی سال 2021 نزدیک به ۱٫۲ میلیارد دستگاه گجت هوشمند به eSIM مجهز خواهند شد؛ حالا انتظارات بالا رفته و گفته می‌شود که این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۳٫۴ میلیارد دستگاه رشد خواهد کرد. در بالای جدول استفاده از این قابلیت بدون شک دستگاه‌هایی مانند آیفون، آیپد و اپل واچ قرار دارند که این‌ها فقط 94 درصد رشد را شامل خواهند شد چرا که همین درصد مربوط به بخش مصرف‌کننده‌ها است و بقیه را در بخش‌های عمومی و شرکت‌های صنعتی قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش وبسایت 9to5mac، در تحقیقات منتشر شده اعلام شده است که استفاده از eSIM در وسایل مصرفی که شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل تولید می‌کنند،‌ بسیار زیاد خواهد بود، به همین دلیل در بخش مصرف‌کننده شاهد استفاده بیشتری از eSIM در مقایسه با بخش‌های صنعتی و عمومی هستیم.

کمپانی اوپل در این زمینه پیشتاز است و از زمانی که اپل واچ سری سوم را معرفی کرده است، روی توسعه eSIM و اتصال آن به شبکه‌های موبایل بسیار زوم کرده است. کمپانی اپل این قابلیت را به آیفون XS و نسل سوم آیپد پرو آورد. . در حال حاضر تعداد زیادی از محصولات اپل به این تکنولوژی مجهز شده‌اند.

از زمانی که سیستم‌عامل iOS 14.5منتشر شود، کاربران می‌توانند حتی در حالت Dual SIM از شبکه 5G استفاده کنند. این یعنی کاربران شبکه 5G را هم روی سیم‌کارت فیزیکی و هم روی eSIM در اختیار خواهند داشت. از ویژگی‌های این قابلیت باید به افزایش امنیت اشاره کرد و حتی کاربرانی که زیاد به سفر می‌روند می‌توانند از شبکه موبایل کشورهای مختلف نیز استفاده کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر