هشدار اتحادیه اروپا به ایکس و ایلان ماسک برای جریمه‌های احتمالی

X musck

به تازگی اتحادیه اروپا پس از انجام بررسی‌های اولیه، به شبکه اجتماعی ایکس والدی ایلان ماسک هشدار داده است که احتمالاً با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که سیستم تیک آبی این پلتفرم گمراه‌کننده و ناقض قوانین رسانه‌های اجتماعی است. ایلان ماسک نیز در واکنش به این اتهامات اعلام کرده که قصد دارد در دادگاه با کمیسیون اروپا مقابله کند.

نقض قوانین DSA توسط شبکه اجتماعی ایکس

براساس گزارش منتشر شده توسط گاردین، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسیده است که ایکس با قوانین خدمات دیجیتال (DSA) هم‌خوانی ندارد. در صورت تأیید این موضوع، ایکس ممکن است با جریمه‌ای تا 6 درصد از درآمدهای خود مواجه شود. ایلان ماسک نیز به این موضوع پاسخ داده و اظهار کرده است: "ما برای یک نبرد عمومی در دادگاه منتظر هستیم."

مشکل سیستم تیک آبی ایکس و اتهامات کمیسیون اروپا

قانون‌گذاران اروپایی اظهار داشتند که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر سال ۲۰۲۲ و بازراه‌اندازی سیستم تیک آبی، به هر کسی اجازه داده شد با پرداخت پول این نشان را دریافت کند. این امر منجر به افزایش حساب‌های جعلی و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده با تیک آبی در پلتفرم شده است.

کمیسیون اروپا در یافته‌های خود بیان کرده: «این امر باعث کاهش توانایی کاربران در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره اعتبار حساب‌ها و محتوایی که با آنها در تعامل هستند، شده است. همچنین شواهدی از سوءاستفاده عوامل مخرب از حساب‌های تأییدشده برای فریب کاربران وجود دارد

elon musk
-

پاسخ ایلان ماسک به تحقیقات اتحادیه اروپا

ایلان ماسک در پلتفرم ایکس مدعی شده که کمیسیون اروپا پیشنهاد یک معامله سری غیرقانونی به ایکس داده است: «اگر ما بی‌سروصدا گفت‌وگوها را سانسور کنیم، آنها ما را جریمه نمی‌کنند. پلتفرم‌های دیگر این معامله را پذیرفته‌اند.» ماسک افزوده است: «منتظر یک نبرد عمومی در دادگاه هستیم تا مردم اروپا حقیقت را بدانند

تیری برتون از کمیسیون اروپا نیز در پاسخ به این اظهارات ماسک گفته است که پیشنهاد مصالحه طبق رویه‌های قانونی ارائه شده است و هیچ معامله محرمانه‌ای وجود نداشته و نخواهد داشت. DSA به ایکس و هر پلتفرم بزرگ دیگری امکان ارائه تعهدات برای حل‌وفصل یک پرونده را می‌دهد.

الزامات جدید DSA برای ایکس

تحقیقات اتحادیه اروپا تنها به سیستم تیک آبی محدود نیست. طبق قانون جدید DSA، ایکس باید یک پایگاه داده از تمام تبلیغات دیجیتالی خود با جزئیاتی درباره سفارش‌دهنده تبلیغات و مخاطبان هدف منتشر کند. اما محققان اتحادیه اروپا معتقدند که پایگاه داده تبلیغات ایکس «قابل جستجو و قابل اعتماد» نیست و تبلیغاتی وجود دارند که دارای پیام‌های مضر هستند و گروه‌های آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theguardian.com

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر