جیمیل (Gmail) هم اکنون با ویژگی تیک آبی مجهز شده است که کنار نام فرستنده نمایش داده میشود و هویت ایشان را تصدیق میکند. گوگل در وبلاگ خود توضیح میدهد که با استفاده از این قابلیت، کاربران قادر هستند بفهمند آیا ایمیل دریافتی از یک منبع معتبر فرستاده شده است یا از سوی یک کلاهبردار.
همانگونه که در پست وبلاگ گوگل ذکر شده است، قابلیت تیک آبی جیمیل بر اساس ویژگی شاخصهای برند برای شناسایی پیام (BIMI) طراحی شده است. با استفاده از این ویژگی، شرکتها برای کاربران تأیید میکنند که لوگوی برندی که بهعنوان آواتار ایمیل خود به کار بردهاند، متعلق به آنهاست. همچنین، شرکتهایی که پیش از این BIMI را پیادهسازی کردهاند، بهصورت خودکار این نشان را دریافت خواهند کرد.
تصویر ارائه شده توسط گوگل نشان میدهد که کاربران با قرار دادن ماوس خود روی این نشان، با پیامی مفاد «فرستنده این ایمیل تصدیق میکند» که صاحب دامنه و تصویر پروفایلی است که برای ارسال ایمیل استفاده شده است. گوگل بیان میکند که با وجود این سیستم احراز هویت، کاربران و سیستمهای امنیتی میتوانند هرزنامهها و ایمیلهای اسپم را بهتر تشخیص دهند و همچنین کسبوکارها به طور اطمینانبخش از حساب خود بهرهبرداری کنند.
برخی از شرکتهای بزرگ که قبلاً تیک تأییدیه آبی به کاربران خود ارائه میکردند، مانند توییتر، که البته در چند ماه گذشته با بحرانهایی در این زمینه روبرو شده است. با این حال، برنامههای دیگری مانند Pinterest و یوتوب نیز این نماد را به کاربران خود ارائه میدهند و متا نیز اخیراً تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار داده است.
گوگل از امروز تیکهای آبی تأیید را برای حسابهای Workspace و حسابهای شخصی عرضه کرده است، بنابراین هنگام مرور ایمیلهای دریافتی خود، شما ممکن است با این قابلیت جدید مواجه شوید.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: googleblog
ثبت نظر