شکایت 915 میلیون دلاری از اپل به دلیل کاهش عمدی دوباره عملکرد آیفون‌ها

Apple.JPG

شکایتی حدوداً 915 میلیون دلار از کمپانی اپل به ثبت رسیده است که یک فعال حقوق مصرف‌کنندگان ادعا کرده که اپل به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و کاهش سرعت و عملکرد گوشی‌های قدیمی آیفون متهم است. کمپانی اپل یک بار در گذشته با ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، عملکرد دستگاه‌های خود را کاهش داده تا باتری دستگاه بهتر به نظر برسد.

در سال 2017 بود که اپل با یک به‌روزرسانی نرم افزاری، سرعت و عملکرد برخی از مدل‌های آیفون را کاهش داد. بعد از گذشت چند سال این کمپانی دوباره یک تصمیم بحث برانگیز گرفته، آن زمان گفته می‌شد که این کار با هدف جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی کاربران انجام شده است. اما اما هیچ امکانی برای غیرفعال کردن این قابلیت به آن‌ها ارائه نکرد و حتی اطلاع‌رسانی درستی هم در این رابطه نشد.

یک فعال حقوق مصرف کنندگان، با نام «جاستین گاتمن»، به دلیل نحوه رسیدگی غول فناوری به این موضوع، شکایتی را علیه اپل تنظیم کرده است. اگر دادگاه رای به نفع مصرف کنندگان بدهد کمپانی اپل باید 815 میلیون دلار خسارت پرداخت کند که بین 25 میلیون نفر از کاربرانی که گوشی قدیمی آیفون را خریده‌اند تقسیم خواهد شد.

photo_2022-06-18_16-23-06 (1).jpg
-

گاتمن مدعی شده که اپل در رابطه با کاهش سرعت و عملکرد دستگاه‌های خود، اطلاع رسانی نداشته؛ زیرا قصد داشته تا ناتوانی باتری آیفون‌های قدیمی را پنهان کند. او توضیح می‌دهد:

«اپل به جای انجام کارهای شرافتمندانه و قانونی برای مشتریان خود و ارائه خدمات تعویض، تعمیر و یا جبران خسارت رایگان، با پنهان کردن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که دستگاه‌های آن‌ها را تا 58 درصد کند می‌کند، گمراه کرده است.

من این پرونده را ثبت کرده‌ام تا میلیون‌ها کاربر آیفون در سرتاسر بریتانیا، خسارت خود به دلیل اقدامات اپل را دریافت کنند.

اگر این شکایت موفقیت آمیز باشد، امیدواریم تا شرکت‌های برتر، مدل‌های تجاری خود را مجددا ارزیابی کنند و از انجام این اقدامات خودداری کنند.»

گوشی‌های سری آیفون 6، آیفون 7 و 7 پلاس، 8 و 8 پلاس، SE و آیفون X تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: indianexpress

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر