اگزینوس ۱۰۰۰ در بنچمارک گیک‌بنچ اسنپدراگون ۸۷۵ را پشت سر گذاشت

Untitled-1.jpg

مدتی پیش یکی از کاربران پستی را در وبسایت ردیت منتشر کرد که در آن تصویری از نتیجه بنچ‌مارک گلکسی اس 21 بود که با پردازنده‌ی اگزینوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ در بخش تک و چند هسته‌ای منتشر شده بود. با توجه کردن به این تصویر نکته بسیار مهمی برخلاف انتظار نمایان شد، مدلی که مجهز به پردازنده اگزینوس بود توانست مدل اسنپدراگون را پشت سر بگذارد.

غول تکنولوژی کره‌ای قرار است در سال آینده میلادی از موبایل‌های پرچمدار خود با پردازنده اگزینوس 1000 رونمایی کند. با وجود اینکه شرکت سامسونگ به دلیل استفاده از پردازنده اگزینوس مورد انتقادات زیادی قرار گرفته اما این شرکت هنوز به تلاش خود ادامه می‌دهد این در حالی است که همیشه از پردازنده‌های تولیدی شرکت کوالکام عقب است و هر روزه با شکست روبه‌رو می‌شود، اما بالاخره توانسته یک پردازنده قدرتمند تولید کند.

پردازنده اسنپدراگون 875 به عنوان بهترین پردازنده در سال 2021 بر روی پرچمداران اندرویدی به کار گرفته خواهد شد. حالا با این مشخصات اگزینوس 1000 نیز یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های بازار خواهد بود با این تفاوت که هنوز مشخص نیست، این پردازنده فقط در اختیار سامسونگ است یا شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند از آن برای موبایل‌های خود بهره ببرند. برای اینکه به نتایج واقعی در رابطه با پردازنده اگزینوس دست پیدا کنیم باید تا رونمایی رسمی منتظر بمانیم، اما براساس نتایج اولیه بر روی گلکسی اس 21، اگزینوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵، برگ برنده در دست اگزینوس است.

gsmarena_002.jpg
-

پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک گیک ‌بنچ ۵ توانسته بود در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1159 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 4090 را بدست آورد. این در حالی است که اگزینوس 1000 در این دو بخش به ترتیب امتیاز 1302 و 4250 را بدست آورده است. البته بیشتر این صحبت‌ها در حد شایعه است، اما جای تعجبی هم نخواهد داشت اگر چنین اتفاقی رخ دهد چرا که هر دو تراشه قرار است توسط فناوری ۵ نانومتری سامسونگ تولید شوند.

به نظر می‌رسد که هر دو این پردازنده‌ها از ترکیب 1 ، 3 یا 4 هسته‌ استفاده می‌کنند که هسته مرکزی و پایه آن‌ها Cortex-X1 خواهد بود. این هسته نام برده، براساس گفته‌ها از Cortex-A77 تقریبا 30 درصد سریع‌تر خواهد بود. سه هسته دیگر که در ترکیب فوق وجود دارد احتمالا Cortex-A78 است که توان آن 20 درصد به نسبت Cortex-A77 بیشتر شده است. برای مصرف بهینه، این احتمال وجود دارد که ۴ هسته‌ی باقی مانده از نوع Cortex-A55 باشند اما هنوز از این بابت مطمئن نیستیم.

اگر این شرکت بزرگ یعنی کوالکام و سامسونگ از پردازنده‌های مشابه استفاده کنند تفاوت چندانی نخواهند داشت و حتی اگر یکی از آن‌ها از دیگری بهتر هم باشد، مطمئن خواهیم بود این تفاوت عملکرد آنقدرها تاثیرگذار و محسوس نیست که کاربران را نگران کند.

براساس شنیده‌ها تنها ضعف پردازنده سامسونگ استفاده از پردازشگر گرافیکی Mali است. مدتی پیش سامسونگ و AMD وارد همکاری شدند اما اولین پردازشگر گرافیکی AMD که قرار است در گوشی‌های سال 2022 به کار رود. با این حال به طور کلی می‌توان انتظار داشت اگزینوس ۱۰۰۰، سامسونگ را در نبرد پردازنده‌ها سربلند کند. به خصوص اینکه غول کره‌ای قصد دارد این چیپ را به شرکت‌های دیگر نیز بفروشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

invisible

دوشنبه, 31 شهریور 1399

بدترین فلش ها هم تو تست بنچ مارک تو ۱ گیگ اول مشکلی ندارن! ینی یه بخش از طراحی ها برای بنچ مارک هاست!

پاسخ

ثبت نظر