فیسبوک سنگین‌ترین جریمه تاریخ اروپا را با قیمت ۱٫۳ میلیارد دلار متحمل شد

k;ko'p.jpg

اتحادیه اروپا، پس از تایید شایعاتی که در چند روز گذشته مطرح شده بود، اعلام کرد که برای متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) جریمه‌ای بالغ بر ۱٫۲ میلیارد یورو (معادل ۱٫۳ میلیارد دلار) در نظر گرفته است.

این جریمه سنگین برای متا، یک رکورد جدید در اروپا محسوب می‌شود. دلیل اعمال این جریمه، مدیریت نامناسب اطلاعات کاربران توسط متا است. متا تاکنون پنج ماه فرصت دارد تا از انتقال اطلاعات کاربران اروپایی به سرورهای آمریکا جلوگیری کند.

قبل از اینکه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ جریمه سنگین ۱٫۲ میلیارد یورویی (۱٫۳ میلیارد دلار) را برای متا اعلام کند، بالاترین جریمه حریم خصوصی در اروپا در سال ۲۰۲۱ مربوط به آمازون بود و مبلغ آن ۷۴۶ میلیون یورو بود.

متا در یک بیانیه که به خبرگزاری رویترز ارسال شد، اعلام کرده است که قصد دارد از این تصمیم اتحادیه اروپا تجدید نظر بخواهد. متا معتقد است که اتحادیه اروپا یک «جریمه غیرمنصفانه و غیرضروری» اعمال کرده است و به همین دلیل قصد دارد از طریق دادگاه اقدام به تعلیق این حکم کند.

FacebookUserWatching__w1200.jpg
-

بحث در مورد مکان ذخیره داده‌های کاربران فیسبوک، حدود ده سال پیش با ارائه شکایتی توسط یک اتریشی علیه این شبکه اجتماعی در دادگاه آغاز شد. در آن موقع، ادعا شد که داده‌های خصوصی کاربران اروپایی ممکن است توسط آمریکا مشاهده شود.

متا در ماه قبل اعلام کرده بود که با استفاده از یک سیستم جدید، قصد دارد ارسال ایمن اطلاعات کاربران اروپا به ایالات متحده را ضمانت کند. این شرکت پیش از این نیز اخطار داده بود که در صورت عدم امکان انتقال داده‌ها، فیسبوک ممکن است نتواند در اروپا خدمات خود را ارائه دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر