پس از فیسبوک، توییتر برای تبلیغات هدفمند از کاربران iOS درخواست مجوز ردیابی کرد

Untitled-1.jpg

اپل با انتشار نسخه iOS 14.5، کاری کرد تا تمامی اپلیکیشن‌ها برای ردیابی کاربران از آن‌ها اجازه بگیرند، از همان روز اول اینستاگرام و فیسبوک نوتیفیکیشنی برای ردیابی کاربران و درخواست اجازه برای ان‌ها ارسال می‌کردند. حالا نوبت به توییتر رسیده تا در جدیدترین نسخه اپ iOS خود از کاربران خواسته تا برای دریافت تبلیغات مرتبط با سلایق خود به این شرکت اجازه ردیابی بدهند.

اکنون کاربران می‌توانند به نسخه 8.65 توییتر در اپ استور دسترسی داشته باشند، بعد از نصب این نسخه، نوتیفیکیشنی مبنی بر «شفافیت ردیابی اپ» به کاربران نمایش داده می‌شود. زمانی که کاربران اجازه را صادر می‌کنند، توییتر برای تبلیغات مناسب‌تر این شبکه اجتماعی شروع به ردیابی اطلاعات و فعالیت‌های کاربران خواهد کرد.

شرکت توییتر در این رابطه اعلام کرده است که با صادر کردن مجوز مربوطه توییتر به دنبال اطلاعات دستگاه شما خواهد بود تا اینکه از چه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنید تا بتوان تبلیغات متناسب با سلایق شما را نمایش دهد. حتی این صدور مجوز قابل تغییر است و کاربران می‌توانند هر زمانی که بخواهند به قسمت تنظیمات بروند و نظر خود را تغییر دهند.

Twitter-app-tracking.jpg
-

برای اعلام این تنظیمات باید بر روی دکمه Continue ضربه بزنید تا به منوی Tracking در بخش تنظیمات iOS منتقل شوید. در این بخش می‌توانید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که قابلیت App Tracking فعال باشد یا همان حالت پیشفرض یعنی غیرفعال بماند.

اپلیکیشن‌های که قابلیت App Tracking Transparency را دارا می‌باشند، دیگر نمی‌توانند در iOS بدون اجازه از کاربران آن‌ها را ردیابی کنند و اطلاعات و فعالیت‌های این اشخاص را دنبال کنند. البته تمامی این شرکت‌ها به دنبال این اطلاعات هستند تا بتوانند تبلیغات هدفمند را دنبال کنند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که فقط بخش کوچکی از کاربران در iOS 14.5 به اپ‌ها اجازه ردیابی اطلاعات خود را داده‌اند.

هنوز بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود این قابلیت را فعال نکرده‌اند و حتی برخی از کاربران نیز به قابلیت App Tracking Transparency دسترسی ندارند. آن گونه که گفته می‌شود، این ویژگی در تنظیمات IOS 14.5 غیر قابل دسترس است و حتی با آپدیت اصلاحی اپل در iOS 14.5.1 هم مشکل حل نشده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر