روسیه به دلیل انتشار محتوای غیرقانونی توییتر را مسدود می‌کند

توییتر.jpg

روز چهارشنبه روسیه اعلام کرد که تصمیم دارد به دلیل حذف نشدن محتوای غیرقانونی، دسترسی مردم این کشور به توییتر را محدود کند.

روز چهارشنبه روسیه اعلام کرد که تصمیم دارد به دلیل حذف نشدن محتوای غیرقانونی، دسترسی مردم این کشور به توییتر را محدود کند.

مسکو، پایتخت روسیه، غول‌های تکنولوژی غربی همچون فیسبوک و توییتر را به دلیل عدم پذیرش قوانین دولتی این کشور تحت فشار قرار داده بود. نهایتاً سازمان نظارت بر رسانه‌های ارتباطی روسیه (Russia's media watchdog) در بیانیه‌ای تصمیمش برای محدود سازی سرویس توییتر در این کشور را برای محافظت از شهروندان روسی و اجبار این کمپانی در برابر رعایت قوانین روسیه اعلام کرد. بنا به گفته‌ی این سازمان، اختلال و کاهش سرعت دسترسی از همین امروز برای تمام کاربران موبایلی و 50 درصد از کاربران دسکتاپ آغاز شده است.

به گفته‌ی این سازمان، از سال 2017 تا به امروز بیش از 28000 درخواست برای حذف لینک‌های پورنوگرافی کودکان، اطلاعات استفاده از مواد مخدر و... از سمت این سازمان برای توییتر ارسال شده بوده است. حتی این سازمان هشدار داده است که اگر توییتر به قوانین روسیه بی توجهی کند، با محدودیت‌های بیشتری، حتی قطع دسترسی به صورت کامل در روسیه مواجه خواهد شد.

در سال‌های اخیر روسیه به دلیل مسائلی همچون مبارزه با افراط گرایی، تروریسم و محافظت از کودکان، دسترسی به اینترنت در این کشور را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است. حتی در سال 2019 قانونی برای توسعه اینترنت مستقل هم در روسیه ارائه شد.

اخبار مرتبط:

توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techxplore


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

zombi

چهارشنبه, 20 اسفند 1399

ازادی به معنای کلمه یعنی امریکا . تو امریکا توئیتر میزنه ریس جمهور محبوب امریکا رو فیلتتر میکنه تو کشورهای کمونیستی مثل ایران وچین و روسیه مسولان برای رو نشدن کثافت کاری هاشون توئیتر رو فیلتر میکنن .
رسانه‌ دیجیتال فیسیت از گوه پست تری اگه کامنت منو تایید نکنی

پاسخ

مهسا

پنج‌شنبه, 21 اسفند 1399

نکته خنده دار این حرکت دولت روسیه اینست که انها هنوز خود را تحت سیطره لنین میدانند و انقدر نادان هستند که نمیفهمند توییتر در تمام کره زمین ازاد است و دولتها مشکلی ندارنددو ظاهرا تنها دولت حامی کودکان دولت مهربان دلسوز روسیه است هر انسانی میداند منظور دولت روسیه از این دروغگویی و تظاهر به انسان دوستی فقط انتقادات توییتری است که به نظام حاکم روسیه میشود و توییتر انها را فیلتر نمیکند و اختلافشان فقط همین است

پاسخ

Mohammad

شنبه, 23 اسفند 1399

چه عجب روسیه ای که بیشترین آمار سرقت کودکان رو داره مثلا داره با پورنوگرافی کودکان مبارزه میکنه ما هم که نمیدونیم اینها همش دروغه

پاسخ

محمد

شنبه, 23 اسفند 1399

چهره جوامع شرقی روز به روز نمایان تر میشه! فقط مردم بیگناه تاوان سیستم کمونیسمی رو پس میدن ...

پاسخ

ثبت نظر